… au dispărut sau sunt foarte, foarte puţini. Există un titlu de profesie denumit în mai multe variante: vânzător, reprezentant vânzări, consultant vânzări, consilier vânzări etc.
Azi sunt anunţuri în ziare şi pe internet pline de oferte de muncă ale companiilor ce caută oameni pentru departamentul de vânzări. Personal am cunoscut mulţi din cei ce lucrează în cadrul unui astfel de departament, pentru marea majoritate este doar un loc de muncă şi nimic mai mult. Deşi sunt mulţi cei ce arată un interes foarte mare pentru această profesie, foarte puţini pun suflet în ceea ce fac.
Întrebare: de ce un vânzător, ce se consideră chiar bun, uneori profesionist îşi negociază salariul fix şi comisionul NU? Suntem vânzători şi trebuie să fim conştienţi, să ştim: un vânzător îşi are veniturile din comision în funcţie de încasările lunare. Ştim bine că sunt foarte mulţi vânzători ce au un venit mediu lunar de 1700 lei, depunând un efort considerabil. Am să mă folosesc de o istorioară pentru a vă arăta cum este posibil să ai un venit mediu lunar de 2.200 lei depunând un efort minim, îndeplinind o singură condiţie: să fi vânzător.
O companie ce are ca domeniu de activitate producerea de tâmplărie pvc îşi deschide al 4-lea magazin de prezentare şi caută o persoană care să se ocupe de vânzări în cadrul acestei noi locaţii. Trebuie ştiut de la început că această companie investeşte în imaginea sa şi îşi promovează produsele, serviciile şi bineinţeles magazinele de desfacere. Personalul ce lucrează în cadrul magazinelor este remunerat astfel: 800 lei salariu fix şi 1% comision din vânzări.
Este ştiut că un bun vânzător, evit să folosesc „profesionist”, ştie să îşi culeagă informaţii despre o afacere, o firmă şi activitatea ei, deci considerăm această etapă depăşită de un candidat la acest post. Concluzia cercetării: această companie este una în ascensiune a cărei conducere urmăreşte dezvoltarea.
Personal cred că având toate datele referitoare la companie, pentru a-mi face o idee despre situaţia ei, în loc să accept oferta directorului (un salariu fix şi comision), aş opta doar pentru comision însă într-un procentaj mult mai mare de 10-15%, sunt convins că mulţi directori vor fi de acord cu acest comision (ne raportăm acum la acest domeniu de activitate).
Ce faci dacă nu îţi intră persoane în magazin? Ceea ce fac majoritatea? Stau şi aşteaptă şi se plâng că nu intră clienţi. Ce cred că ar trebui să facă un vânzător? Un exemplu ar fi: câteva copii xerox cu o reclamă, pe care să le distribuie la cutiile poştale înainte şi după program, mai exact 1.000 bucăţi/zi. Să nu uităm că această companie investeşte oricum în promovare. Astfel va fi rezolvată garantat şi problema persoanelor doritoare de ofertă. Ştim prea bine că acest domeniu al tămplăriei pvc este abia pe la mijlocul evoluţiei sale şi probabil jumatate din locuinţele din Bucureşti nu au o astfel de tâmplărie. Astfel se pot câştiga bani având doar un comision şi nu un salariu fix.
Să vă spun şi câteva cifre pentru a vă face o idee. Un magazin situat într-o zonă „liniştită”, poate avea încasări undeva la 3-5 mii euro pe lună, asta înseamnă că un vânzător poate câştiga între 1.600 şi 2.800 lei pe lună, faţă de 911 – 985 lei. Dacă mai luăm în considerare că aceste sume sunt relative, că exista magazine unde se vinde şi de 10.000 euro …. faceţi voi calcule.
Convingeţi-vă!!! Intraţi în primul magazin şi încercaţi să aflaţi de la vânzător care este suma contractelor încheiate în ultima lună, faceţi un calcul dacă ar fi avut veniturile doar din comision şi întrebaţi ce salariu a primit. S-ar putea să fiţi plăcut impresionaţi. Va fi dovada cea mai concludentă că ceea ce am afirmat mai sus se poate realiza iar cei interesaţi pot aplica sugestia mea. Această situaţie se poate aplica multor domenii.
Ajung la concluzia că oamenii de vânzări nu mai ştiu ce vor, nu mai sunt realişti, trăiesc într-o prea mare nesiguranţă şi ce este cel mai grav, se complac aşa.
Închei întrebând din nou unde sunt Vânzătorii?
0
ciocangabriel
Bună ziua domnule Sandu,
Una din primele scuze ale vânzătorilor este cea legată de zonă. Ei consideră că zona lor nu este bună, este prea mică sau că nu mai au potenţiali clienţi. În general produsele de genul „Avon”, „Oriflame” etc., se vând cel mai bine în locaţii cu mulţi oameni, instituţii de stat şi private. Vă pot sugera să aplicaţi metoda companilor specificate mai sus şi să vă găsiţi colaboratori (în timpul lor liber) pentru un procent de 10%. De ce să consumaţi pentru deplasări neprofitabile când pot alţii să facă prospectare şi vânzare pentru dumneavoastră?
George Sandu
Buna !
Eu lucrez de vreo 3 luni ( pentru ca de Salon se ocupa Sotia , eu fiind doar asociat acolo ) ” sa zic asa vanzator produse cosmetice ” si am negociat un procent din vanzari 15 % mai exact.
Produsele sunt mai de top ( avand de la mobilier cu un design de top , etc. )
Cand am inceput aveam experienta 0 .
Vand numai cu bani jos sau la termen in baza unei garantii ( tip CEC )
Am un singur furnizor ( fiind la 300 de Km distanta ) care imi impune comenzi de minim 600 Ron TVA inclus ca sa nu platesc transportul.
Stocurile mi le fac singur , avand suport de genul asta 1 % ( adica mici monstre si un rand maxim 2 de cataloage ) carti de vizita liste preturi mi le fac singur
Dupa 3 Luni sa zic asa sunt multumit , dar acum intervin alte costuri ( cheltuielele cu masina + contabil ) si nu mai cred ca e rentabila chestia dar nici nu vreau sa renunt asa usor . Am activat doar in raza unui singur oras , acum vreau sa prospectez si zonele limitrofe dar nu stiu ce sa fac sunt indecis sa astept sa treaca sezonul rece sau acum e timpul sa ” PUSH ” ?
Am deja o baza de date cu clienti si prospecti. ( iar din doua in doua saptamani fac cate o campanie tip SMS si e-Mail ).
Un sfat ?
ciocangabriel
Autor: alina
Comentariu:
TOTAL ADEVARAT!!! eu cred ca este vorba de teama si putina comoditate.