Detin un plafar de ceva vreme, mai exact 5 luni, dar este necesara cresterea vanzarilor deoarece bugetul nu mai permite sustinerea afacerii.Zona nu este una saraca dar concurenta este destul de mare.Exista unul dintre marile lanturi de magazine de tip plafar care are vreo 3-4 puncte.Inafara de promovarea pe internet, flyere si afisarea promotiilor ce as putea face pentru cresterea vanzarii, pentru atragerea clientilor?
O branduire pun pariu ca ar fi destul de benefica, intr-adevar, inca lucram la o sigla si cateva autocolante.Dar mai departe?
ciocangabriel răspunde:
Bună seara,
Aţi pierde un pariu… Contează mai puţin cine vinde, important este ce , cum şi cu cât vindem.
Doar într-o afacere mai mare de 200,000 de euro, consider că este important să se pună accent şi pe crearea unei mărci. Am întâlnit foarte mulţi administratori de companii ce investesc încâ de la început, într-un procent mai mare sau mai mic, în crearea unei mărci. Aproape jumătate din ei nu mai deţin acele afaceri. Să vă dau un exemplu: o persoană deschide o afacere sau deţine deja una, PlantExpert (denumirea este la întâmplare, dacă există această companie datele prezentate sunt fictive şi nu au legătură cu realitatea). Decide să îşi creeze o marcă şi o face la un mod mai simplu. O firma îi realizează o siglă, poate şi un slogan. O înregistrează la OSIM, că altfel nu mai este marcă. Investeşte apoi intr-o firma luminoasă pentru magazinul sau şi normal face şi nişte fluturaşi sau afişe, că degeaba ai marcă dacă nu o vede nimeni. Deci pe fluturaşi şi afişe apare cât mai mare PlantExpert, să vadă lumea. După aproape un an afacerea se închide datorită vânzărilor foarte slabe.
Oamenii sunt interesaţi de ce au de câştigat, de la cine , este mai puţin important. În loc să se investească într-o marcă, mai bine se fac reduceri şi promoţii care se anunţă, tradiţional, cu fluturaşi şi afişe. Un exemplu ar fi crearea de pachete de genul celor din reclama TV pentru răceală şi gripă.
În ceea ce priveşte internetul bănuiesc că aveţi un magazin virtual şi aţi realizat campanii de promovare pe google adwords. Pentru că altceva mai bun este greu de găsit.
Concluzie:
Realizaţi propriile promoţii sau în colaborare cu furnizorii. Promovaţi promoţiile mai departe decât în faţa magazinului. Mizaţi pe produse căutate. Oferiţi un produs foarte ieftin şi util, cadou surpriză, clienţilor care cumpără de o anumită sumă. Această sumă să fie realistă, atinsă măcar de un client pe zi. Fericita persoană, plăcut surprinsă, va vorbi cunoştinţelor de magazinul dumneavoastră. Această ofertă este secretă, că altfel îşi pierde din impact. Scopul nu este acela de a influenţa oamenii să cumpere de 100 de lei ci de a ne folosi de clienţi să ne promoveze prin sistemul “din gură în gură”.
Pentru internet, un magazin virtual trebuie promovat cu ajutorul sistemului oferit de google adwords şi aveţi foarte multe cuvinte.
Sper ca cele de mai sus să vă fie utile.
Vă urez mult succes.