Metode si modlitati de promovare.
Domenii de promovare

Metode si modalitati de promovare – Scump versus Ieftin

Toţi am auzit sau am spus cel putin o dată “este scump”. Dar ce presupune acest “scump”? Am să vorbesc despre aceasta analizând câteva elemente ce carecterizează tipăriturile.


Grafică profesionistă versus grafică ocazională.

Metode si modalitati de promovare-grafica profesionistaMetode si modalitati de promovare-grafica ocazionalaAveţi ataşate două propuneri grafice şi cred că, răspunzând la întrebarea pe care din variante o preferaţi pentru compania dumneavoastră?”, veţi face şi diferenţa de calitate a unei lucrări executate de un grafician profesionist şi o lucrare executată de un grafician ocazional. Astfel, pentru o lucrare de calitate (scumpă) veţi plăti 200 lei iar pentru o lucrare (ieftină) veţi plăti 50-100 lei sau va fi chiar gratis. Una din lucrări atrage atenţia celor ce o vizualizează le stârneşte curiozitatea îşi atinge scopul, cealaltă mai puţin. Unul din elementele importante pentru ca o campanie să aibe efect este ca mesajul să fie vizualizat, iar privitorul să fie transformat în cumpărător. Dumneavoastră hotărâţi ce anume vă doriţi.

Policromie versus o culoare.


Modalitati de promovare fluturasi o culoareMetode si modalitati de promovare-grafica profesionistaSunt colaboratori ce doresc să execute o lucrare cât mai simplă, o culoare pe fundal şi scris cu alb sau text de o culoare şi fundal alb. Bugetul este mic şi atunci aleg o variantă considerată ieftină” şi anume fluturasi tipăriţi la o culoare. Am să vă ajut şi aici cu două propuneri. Fluturaşul realizat în policromie are un cost cu peste 50% mai mare decât cel realizat cu o singură culoare. Sunteţi cumpărător, să spunem că primiţi ambii fluturasi la interval de o zi, iar în a treia zi mergeţi să cumpăraţi, la care dintre firme veţi merge? Dumneavoastră hotărâţi ce anume vă doriţi.

Tiraj mare versus tiraj mic.


Imaginaţi-vă ce înseamnă să fiţi văzuţi de 10,000 de persoane într-o zi; cel puţin 100 de persoane vă vor reţine, iar alte 100 de persoane îşi vor aminti de dumneavoastră, realist nu? Acum imaginaţi-vă acei oameni pe lângă care treceţi atunci când vă plimbaţi sau pe care îi întâlniţi atunci când faceţi cumpărături, să spunem că într-o zi aveţi şansa să fiţi văzuţi de 1,000 de persoane, câţi din ei credeţi că v-au reţinut, probabil 2? La fel se întâmplă şi atunci când faci o campanie de promovare, cu cât te văd mai multe persoane cu atât numărul de clienţi va fi mai mare. Deci puteţi tipări 1,000 de bucăţi de fluturaşi şi puteţi avea 2-3 clienţi potenţiali. Sau tipăriţi cel puţin 10,000 de bucăţi de fluturaşi şi veţi avea cel puţin 100 de clienţi potenţiali. Diferenţa de preţ pentru realizare este mai mare de 50%, însă matematic: investiţi cu 50% mai mult şi primiţi cu 3.200% mai mulţi clienţi. Dumneavoastră hotărâţi ce anume vă doriţi.

Consultant versus vânzător.


În fiecare zi întâlnim vânzători. De câte ori nu ne-am dorit să fim îndrumaţi, să fim ajutaţi să luăm o decizie bună atunci când cumpărăm. De curând am intrat într-un shoow-room auto şi am solicitat o ofertă. Am fost şocat când am primit un print… şi… atât, acela era cu siguranţă un vânzător. La o altă companie, la fel de cunoscută, am discutat aproape o oră despre ce maşină îmi doresc şi ce îmi pot oferii, am fost invitat la un “drive test”. La sfârşitul întâlnirii am fost convins că am întâlnit un consultant. O concluzie simplă, un vânzător îţi vinde ceea ce vrei, un consultant îţi oferă ceea ce ai nevoie. Dumneavoastră hotărâţi ce anume vă doriţi.

Totul despre promovare. Metode si modalitati de promovare produse si servicii.

7 Comments
  1. Bună ziua,

    Mulţumesc pentru atenţia acordată. După cum am spus nu sunt bun la matematică, însă altceva vroiam să scot în evidenţă şi mă bucur că aţi observat. Pe măsură ce ai o vizibilitate mai mare, rezultatul nu creşte exponenţial.
    Din experienţă pot spune că un rezultat este mai concret atunci când te adresezi la cât mai multe persoane, decât atunci când te adresezi câtorva. Dacă comunici la zece persoane cea ce faci este foarte posibil ca niciuna să nu fie interesată. În schimb dacă comunici la o sută de persoane, vor exista zece interesaţi. Normal că situaţia este relativă şi depinde de multe componente. Garanţia unei creşteri este şi ea relativă şi generată de logică şi experienţa altora.

  2. “Deci puteţi tipări 1,000 de bucăţi de fluturaşi şi puteţi avea 2-3 clienţi potenţiali. Sau tipăriţi cel puţin 10,000 de bucăţi de fluturaşi şi veţi avea cel puţin 100 de clienţi potenţiali. Diferenţa de preţ pentru realizare este mai mare de 50%, însă matematic: investiţi cu 50% mai mult şi primiţi cu 3.200% mai mulţi clienţi.” Observatia mea este una simpla si de ordin matematic: daca la 1000 de fluturasi, avem 3 clienti potentiali, la 1000*10 fluturasi avem 3*10 clienti potentiali, adica 30, nu peste 100. Sunt de acord cu logica: mai multi fluturasi inseamna vizibilitate mai mare, dar ce anume garanteaza aceasta crestere nejustificata de la 0,003% la 0,01%?

    Din nefericire, dinamica prezentului face sa fim bombardati la toate colturile de strada si la toate gurile de metrou de distribuitori de fluturasi si foarte rar sunt persoane care ajung acasa cu minunata hartiuta colorata. Cel mai reprezentativ ar fi orientarea publicitatii catre online, sau macar targhetarea distributiei de flyere in functie de tipul clientelei careia ne adresam in zonele pe care aceasta le freventeaza. Spre exemplu, nu are niciun sens sa distribuim flyere pentru un magazin de cadouri de lux in statiile de autobuz.

    In rest, apreciez demersul dvs si va urez multa bafta!

  3. Îţi mulţumesc pentru răspuns. Apreciez foarte mult părerile tale, ai perfectă dreptate şi mă bucur să te am alături, pe blog.

  4. “de multe ori nu contează părerea ta ci opţiunea clientului.” E foarte adevarat. Am lucrat cativa ani in publicitate si am dat peste tot felul de clienti care isi bagau nasul unde nu trebuia. Incercau sa vina cu idei si concepte care nu aveau nicio legatura cu ceea ce voiau ei sa vanda.

    Dar asa e in Romania, daca omul da banul, vrea sa se simta implicat in tot procesul, in loc sa lase oamenii pe care i-a platit sa-si faca treaba pentru care au fost platiti.

    Am observat in timpul asta ca foarte multi clienti au o problema cu increderea. Vor sa vada rezultate imediate si de impact maxim, dar nu inteleg principiile din spatele strategiilor si nici nu vor sa le inteleaga.

    majoritatea sunt gen Gigi Becali “Eu dau banii, eu fac echipa cum vreau eu…” si strica tot conceptul grafic.

  5. Multumesc frumos pentru comentariul tău, aveam nevoie de unul sincer şi direct. Din păcate nimeni nu poate garanta un efect al lucrării executate iar dacă costurile sunt prea mari, oamenii nu sunt dispuşi să investească. Cât despre cele două lucrări de fluturaşi, chiar dacă grafica nu este reuşită din punctul tău de vedere, ele au avut un efect ce a multumit. Mai este încă un lucru important ce trebuie luat în calcul: de multe ori nu contează părerea ta ci opţiunea clientului.
    Toţi ne dorim ce este mai bun dar nu toţi ne putem permite acel bun.
    Voi ţine cont de părerile tale pentru care îţi multumesc încă odată şi te mai aştept cu alte comentarii.
    O zi deosebita.

  6. Ambele exemple (ma refer la pliantele pentru usi) sunt slab executate din punct de vedere grafic. Pot fi incadrate cu usurinta la exemple de “asa nu”. In ceea ce priveste tema grafica, este absolut inexistenta. Nu e nimic interesant care sa-ti atraga atentia asupra produsului (chiar daca e unul anost).

    In ceea ce priveste modelul de “asa da” la pliantul pentru parchet laminat, grafica se apropie de ce ar trebui sa fie, dar iarasi, tema este inexistenta. Poza de pe fundal nici macar nu ma face sa ma gandesc la parchet laminat, mai mult de atat, nu ma face sa vreau sa-l cumpar.

    Ai putea incerca sa-ti formezi o echipa, in cazul in care incerci sa le faci pe toate singur. Iar daca ai deja o echipa formata, ar fi cazul sa o schimbi, pentru ca rezultatele sunt cat se poate de slabe.

    Sigur, ai putea sa gasesti cativa clienti printre shaormeriile din cartier si birturile cu preturi mici. Dar n-ai sa te poti ridica la un nivel cat de cat decent in felul asta.

    Argumentele sunt bune, atingi tintele si pui punctul pe i. Dar trebuie lucrat la executie.

    Multa bafta!

  7. Autor : Mihai Macarie
    Comentariu:
    Ceea ce vrem este foarte simplu pentru majoritatea dintre noi. Ceea ce avem nevoie poate si mai simplu. acum intervine un dificil factor si anume, ce trebuie sa facem pentru a obtine lucrul respectiv sau reactia mult dorita.
    Planul de actiune face diferenta. Avem nevoie de specialisti care sa ne indrume si care sa afle raspunsul pe care nici noi poate nu il stim inca. Acea actiune inseamna o incursiune in “ce ar fi daca” si in gandirea de perspectiva. Un plan bine pus la punct, pe termene nu doar scurte sau foarte scurte, ne vor ajuta intr-o singura directie: sa avem un avantaj.
    Suna bine, nu?

Leave a Reply

Connect with Facebook

Plinta MDF parchet Realizare site Pagini web