Realizarea fluturaşului este o primă etapă într-o campanie de promovare. Următoarea etapă la fel de importantă este distribuţia fluturaşului. După cum am mai spus în articolul anterior distribuţia poate fi: stradală, la cutiile poştale şi la mânerul uşii.
Distribuţie stradală
Fluturaşul se poate distribui la toate persoanele întâlnite sau făcând o selecţie în funcţie de ceea ce dorim să promovăm (către bărbaţi, către femei, către persoane ce bănuim că au o situaţie financiara bună sau mai puţin bună, către tineri etc.). Din punct de vedere al locaţiilor de distribuţie, în funcţie de ceea ce promovăm, poate fi distribuit: pe stradă, în faţa centrelor comerciale (dacă este permis), la semafoare, la gurile de metrou, în parcuri, în faţa centrelor de învăţământ etc.
Dezavantaje: distribuţia este greu de controlat; un alt dezavantaj este refuzul persoanelor de a lua fluturaşul, existând riscul de a fi distribuiţi prea puţini, crescând astfel costurile; marea majoritate a celor ce vor intra în posesia unui fluturaş îl va arunca.
Avantaje: dacă distribuţia este facută cu mai multe persoane, crează o imagine cu impact asupra celor cu care intră în contact; poate fi făcută cu uşurinţă o selecţie a celor ce vor primi fluturaşul.
Distribuţie la cutiile poştale
Un alt canal de distribuţie al fluturaşului este la cutiile poştale. Astfel se poate realiza o selecţie a zonei în care vrem sa ne promovăm produsul sau serviciul, se poate controla distribuţia. Pentru o bună eficientizare trebuie început cu blocurile ce au lift. Cantitatea de fluturaşi distribuită trebuie să depăşească 10.000 bucăţi
Dezavantaje: o mare parte este aruncată; intră şi în posesia persoanelor ce nu reprezintă ţinta sa; poate nimeri alături de concurenţă.
Avantaje: distribuţia poate fi uşor controlată; se poate face o selecţie a zonei; se pot distribui cantităţi mari într-un timp relativ scurt; în general este vizualizat.
Distribuţie la mânerul uşii
Consider că această modalitate de distribuţie a fluturaşului, la mânerul uşii este cea mai benefică cale de promovare. Ajunge direct în mâna oamenilor. Chiar daca este aruncat trebuie mai întâi introdus în casă unde poate fi văzut şi de alţi membri ai familiei. Crează un impact vizual bun. Risipa este relativ mică pentru că se îndeplinesc majoritatea condiţiilor necesare atingerii scopului dorit.
Dezavantaje: necesită un timp mai mare pentru distribuţie, costuri mai ridicate.
Avantaje: este vizualizat de către persoane; ajunge, în cea mai mare proporţie, în casele oamenilor; se poate face o selecţie a zonei; are impactul cel mai puternic; pierderi minime.
0
Daniel Horhocea
Salut Gabriel, am ajuns pe blogul tau cautand informatii despre publicitatea in lifturi. Am vazut ca ai facut referire la scarile cu lift si cele fara lift dar nu si la reclama in lift. Sunt curios daca detii informatii despre acest tip de mediu indoor si daca este de acord cu „Rata de memorare a unui mesaj publicitar in lift este de peste 90%”.
Multam,
Daniel
ciocangabriel
Salut Daniel,
In primul rand iti multumesc pentru mesaj.
Exista anumiti pasi, conditii si scop/scopuri, ce trebuie facuti/aflate inainte de orice. Dar chiar si asa am sa ma avand in a face cateva afirmatii. Foarte putine persoane memoreaza ceva. Exista o lipsa de interres cu atata tehnologie la indemana. Sa ne imaginam ca suntem in lift si ne este foame. Observam o reclama la pizza. Primul gand la majoritae ar fi „as manca o pizza”. Dar foarte, foarte putini vor suna din lift sau vor memora numarul de telefon pentru a comanda. Pe de alta parte daca am vizualizat mesajul de 2-3 ori, va prezenta un interes mult mai mic pentru mine. Il voi ignora. O concluzie, reclama in lift, daca este realizata pentru o singura companie poate avea succes, altfel este inutila. In acest moment cred ca nu exista modalitati de promovare care sa asigure o rata de memorare atat de mare. Dar cel mai importanta este rata de actiune. Rata de memorare este asigurata de repetitia cu care vizualizez un mesaj intr-un interval de timp dar in conditii diferite. Asa cum spuneam mai sus, daca ma urc in acelasi lift si vizualizez acelasi mesaj, acesta devine inutil dupa 2-3 vizualizari.
Reclama in lift are mai mult un scop de imagine si mai putin un scop comercial. Dar si asta in functie de anumite criterii.
O zi cat mai productiva iti doresc.
Cu stima,
Ciocan Gabriel
ciocangabriel
Autor: Forcj
Comentariu:
Nu inteleg de ce distributia in cutiile postale trebuie inceputa la blocurile cu lift. Lucrez de vreo 6 ani in domeniul drop-mailului, dar nu as vedea logica unei astfel de idei. Eventual la door-drop da pentru ca merge mai rapid acolo.
ciocangabriel
Pornind de la scopul pentru care se realizeaza o campanie de distributie la cutiile postale, stabilim si modalitatea de distributie. Blocurile cu lift au mai multe apartamente, deci ajung la mai multe persoane intr-un timp mai scurt. Deci daca doresc ca mesajul meu sa ajunga repede la multi oameni, este indicat sa incep cu blocurile cu lift.