Metode de pormovare cafenea

Bastovoi Andrei întreabă:

red barBuna ziua, am dat de acest site din intamplare, dar se pare ca am ajuns unde trebuie – se pare ca sunteti un adevarat maestru in PR si promovare.
As vrea sa deschid un KARAOKE CAFE in Iasi, si as vrea, daca puteti – sa imi dati cateva idei originale de promovare. Promovarea dinaintea deschiderii, si promovarea de dupa deschidere. Va multumesc anticipat

ciocangabriel răspunde:

Bună ziua domnule Bastovoi,

Vă mulţumesc pentru mesajul dumneavoastră şi cuvintele de laudă la „superlativ”.

Deoarece voi publica conversaţia noastră şi pe blog, voi începe cu o constatare recentă. Dacă acum 2-3 ani aş fi propus unui colaborator să facă o reducere foarte mare, de 70%, atunci când doreste să aibe mulţi clienţi din care să obţină o clientelă constantă, m-ar fi dat afara din birou. În ultimii aproximativ 2 ani, au avut un impact foarte mare acele site-uri cu reduceri şi promoţii. În cadrul acestor site-uri majoritatea reducerilor sunt reale, oamenii preferă să câştige foarte puţin sau chiar să piardă în speranţa că din 100 de clienţi vor rămane mulţi clienţi fideli. Este logic că dacă veţi anunţa în campusurile universitare că Joi aveţi o seară unde se poate bea gratis şi se poate asculta muzică live sau karaoke, veţi umple localul până la refuz. Ca şi concluzie, dacă doriţi să vă faceţi cunoscut şi să aveţi din prima localul plin vă recomand o campanie în care să distribuiţi vouchere de 50 lei (orice sumă suficient de tentantă), pe care clientul să îi cheltuie în localul dumneavoastra cum vrea el. Iar pentru credibilitate adaugaţi şi un flyer cu ceva preţuri să nu creadă că o cafea este 100 lei.

 

Să trecem la lucruri mai simple:

Pentru promovare puteţi utiliza facebook, printr-o campanie în care să oferiţi ceva gratuit la deschidere (o cafea, o băutură), cu posibilitate de înscriere, ca şi când aţi dori să limitaţi persoanele. În cadrul acestei campanii puteţi să vă adresaţi doar persoanelor ce locuiesc sau au declarat că locuiesc în Iaşi. Şi se poate selecta şi segmentul de vârstă, din câte cunosc.

În centrele universitare, puteţi distribui pliante în formă de microfon (aproximativ 25 cm înălţime) prin intermediul unor fete şi baieţi ce poartă căşti cu microfon şi îmbrăcaţi strident. Casca poate fi un element ce îi scoate în evidenţă şi are legatură cu activitatea. Puteţi folosi şi „oameni statui” care să ţină în mână pliantele. La deschidere şi chiar după, aveţi nevoie de câteva persoane să cânte, pentru a da curaj celor prezenţi să se distreze. Puteţi organiza şi stand up comedy. O alta soluţie ar fi organizarea unui tur prin oraş sau zona cu o maşină deschisă, oameni, muzica, iar câtiva mergând pe jos pe trotuar şi împărţind pliantele.

Dacă locaţia este pe o stradă destul de circulată şi puteţi obţine autorizaţie de la primărie, puteţi monta un totem în formă de microfon ce are în vârf o ceaşcă de cafea. Am realizat acum caţiva ani ceva de genul acesta în Bucureşti. Este un element exterior inedit ce cu siguranţă va atrage atenţia.

 

În speranţa că v-am fost de ajutor vă doresc mult succes.

0

3 comments

  • Gabriela

    Gabriela

    Reply

    Buna seara,am nevoie de niste idei de promovare a unei cafenele grecesti care este la inceput,are facebook,program artistic ca seri grecesti,prezentari de blanuri, seara fetelor, dar mai vreau niste idei. Multumesc.

  • ciocangabriel

    ciocangabriel

    Reply

    ciocangabriel says:
    January 3, 2012 at 11:12 pm (Edit)

    Vă mulţumesc pentru timpul alocat de a răspunde la mesaj şi vă felicit pentru campania de promovare realizată.

    Programul a fost destul de complet şi este posibil ca unele puncte să nu fi fost necesare, dar trebuiau încercate. Probabil că şi în acest moment mai aveţi ceva în derulare. După ce se realizează, cu succes, o campanie de atragere a clienţilor, se trece la etapa următoare de fidelizare. În vânzări se spune că una din primele etape de mărire a vânzarilor este prin clienţii actuali. Un client mulţumit îţi poate aduce cel puţin un client nou.
    Măsura în care se poate realiza ce urmează îmi este necunoscută deoarece nu am avut ocazia să petrec câteva zile într-o locaţie de genul acesta pentru a lua pulsul afacerii. Dar: aş socializa cu clienţii, aş întreba pe la 2-3 mese dacă sunt mulţumiţi, dacă este totul în regulă. Acest lucru trebuie făcut de dumneavoastră sau de cineva care nu serveşte în mod regulat, un şef. Atunci când aflaţi că un client a venit cu câţiva prieteni să îşi serbeze ziua (fără o rezervare specială) să îi oferiţi ceva din partea casei, fără să facă parte dintr-o ofertă anunţată. Surpriză şi efectul va fi pe măsură.

    Pentru totem-ul în formă de microfon este foarte importanta locatia. O să va ofer mai multe amănunte, dar vă rog sa luaţi în considerare faptul că îmi este necunoscută locaţia şi unde este situată. Am să vă ofer detalii pentru o variantă poate mai costisitoare, dar dumneavoastră puteţi schimba materialele, sistemul de iluminare sau dimensiunile. Totemul poate avea 4 m înălţime cu partea de jos de aproximativ 1 m diametru şi poate fi realizat din diverse materiale. Partea de jos, “tubul” se poate realiza din structura metalica captuşita cu dibond în care se decupează denumirea “karaoke caffe” cel mai bine scris pe lungime. Denumirea este iluminată de la interior şi poate fi uşor volumetrică. Partea de sus se poate realiza din plexiglass decorat cu autocolant sau colorat în masă şi iluminat la interior. Şi aici se poate scrie denumirea; oricum mai întâi vi se realizează o macheta grafică si vedeţi cum arată mai bine. Totemul trebuie montat pe spaţiul public; aveaţi o fotografie ataşată la mesajul meu anterior pentru exemplificare. Foarte importante sunt si culorile: partea de jos poate fi neagra cu scrisul rosu sau argintie cu scrisul albastru; la partea de sus pot fi culori stridente sau calde, simple. Forma poate fi aleasa de pe internet căutând “microfon” pe google, la secţiunea imagini.

    Cu stima, Ciocan Gabriel.

  • ciocangabriel

    ciocangabriel

    Reply

    Bastovoi Andrei says:
    January 3, 2012 at 12:41 pm (Edit)

    Va multumesc foarte mult, intr’adevar m-ati ajutat foarte mult. Se pare ca gandim cam pe aceasi lungime de unda, in unele cazuri, pentru ca ideea de promotii si gratuitati am scris-o si eu, inclusiv cea cu pliante in forma de microfon… inca inainte sa va intreb pe dvs, eu terminasem deja programul de promovare.
    pe care am sa vi-l scriu aici, sper ca incape. sa imi spuneti ce parere aveti. oricum, va multumesc, inca o data.

    PROGRAM PROMOVARE KARAOKE CLUB 1 APRILIE – 30 MAI 2011-12-16 (tinand cont ca marea deschidere va fi pe 5 mai)

    CAMPANIA DE IMAGINE:
    I. REALIZARE SITE WWW. ….. ro
    II. BANNER LOC AGLOMERAT
    2 BANEERE – SPOT- LCD –
    III. MINI BANER -2 REVISTE LOCALE
    IV. AFISE UNIVERSITATI INCEPUT LIPITUL PE 15 APRILIE
    V. IN DATA DE 1 SI 10 MAI DISTRIBUIRE A 10.000 FLUTURASI DE CATRE 2 FETE IMBRACATE IN UNIFORME SEXY LA MALL – MODEL FLUTURASI – IN FORMA DE MICROFON (CU MESAJUL “VINO CU ACEST FLUTURAS SI AI O BAUTURA DIN PARTEA CASEI).
    VI. INCEPERE CAMPANIE GOOGLE ADWORDS 15 $ ZI. 0.15 $/CLICK LA DATA DE 1 APRILIE
    VII. DUPA INCEPEREA ACTIVITATII RECLAMA PE BONURILE DE MARCAT – PROMOTIILE CLUBULUI
    VIII. RECLAMA IN TETIERELE TAXIURILOR DIN CHISINAU. INCERCARE PARTENERIAT CU O FIRMA TAXI – EI NE RECOMANDA PE BAZA UNEI CARTI DE VIZITA – CU CARE CLIENTUL ARE O BAUTURA DIN PARTEA CASEI SI NOI II LASAM NUMAI PE EI SA NE PREIA CLIENTII
    IX. RECLAMA PE TOATE SITE-URILE DE SPECIALITATE

    CAMPANIE RADIO
    I. REALIZARE SPOT RADIO SI PLASAREA LUI LA 2 RADIO IN DATA DE 1 APRILIE, CU O FRECVENTA DE 3 ORI SAPTAMANA
    II. MODIFICAREA SPOTULUI RADIO – FOLOSIND PROMOTIILE – PLASAREA LUI IN DATA DE 1 MAI SI DIFUZAREA LUI DE 2 ORI PE ZI/ 3 RADIOURI –

    CAMPANIE INTERNET + ONLINE FORUM
    I. RECLAMA PE TOATE SITE-URILE DE SPECIALITATE GEN
    II. CREAT PROFIL TWITTER.COM SI FACEBOOK.COM – DE CONVINS “MEMBRII COMUNITATII SA PUNA LA STATUS PROMOTIILE SI RECLAMELE NOASTRE. CEI CARE VOR AVEA STATUS REPREZENTATIV KARAOKE CAFÉ VOR BENEFICIA INTOTDEAUNA DE O BAUTURA GRATIS SI 2 MELODII GRATIS DIN PARTEA CASEI.
    III. DE FACUT 10 CONTURI PE SITE-URILE DE PROFIL SI FORUMURILE MOLDOVENESTI SI DE FACUT PUBLICITATE MASCATA PRIN COMENTARII. (SAPTAMANAL)

    + PROMOTII SI GRATUITATI
    INVITATI SURPRIZA ETC…

    ASH FI FOARTE RECUNOSCATOR DACA V-ATI DA CU PAREREA IN LEGATURA CU ACEST PROGRAM…
    SPUNETI-MI MAI MULTE DETALII DESPRE TOTEMUL IN FORMA DE MICROFON, VA ROG!!!
    CU RESPECT ANDREI BASHTOVOI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Connect with Facebook

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.