Astăzi, mai mult ca până acum, tot mai multe companii acordă o atenţie sporită promovării serviciilor, produselor şi imaginii pe piaţă. Regretabil este faptul că cea mai mare pondere o au acele companii a căror activitate este în scădere iar bugetul este mult diminuat. Oricum este mai bine să micşorezi un buget, decât să consideri promovarea o cheltuială şi să îl anulezi pentru că în trecut resursele nu au fost direcţionate într-un mod eficient. În această agitaţie se iau şi decizii nu tocmai potrivite. În cele ce urmează am să vă furnizez câteva metode de promovare în funcţie de activitatea pe care o desfăşoară trei dintre companiile cu care colaborez.
Metode de promovare.
Prima companie despre care discutăm are ca domeniu de activitate masajul terapeutic. Locaţia este pe o stradă foarte puţin circulată iar administratorul nu doreşte să investească mai mult de 1.000 de lei pentru promovare. Colaboratorul este hotărât să investească în realizarea unei casete luminoase şi a unui număr mic de fluturaşi, 100 de bucăţi. O astfel de afacere fiind la început şi neavând altă sursă de clienţi, trebuie promovată pentru atragerea clienţilor. Astfel am hotărât împreună că este mai puţin rentabil pentru companie să se investească un procent atât de mare într-o promovare a imaginii, cum este cea în casete luminoase, şi să îndreptăm cea mai mare parte a investiţiei către fluturaşi. Realizând o pancardă pe care se specifică activitatea din cadrul locaţiei, este suficient pentru a îndruma oamenii către spatiul respectiv. Diferenţa o investim în fluturaşi deoarece aceştia ne pot aduce mult mai rapid clienţii de care avem nevoie. Tipărim un număr de 5.000 de bucăţi, ajungând în acest fel la 5.000 de persoane cărora le spunem cum îi putem ajuta şi ce le oferim.
Cea de a doua activitate este tot la un început de drum. Am îndrumat unul din colaboratorii mai vechi spre o nouă afacere într-un domeniu total diferit de cel actual. Realizarea unei afaceri cu mâncare tip “fast food”. Locaţia găsită de colaborator se pretează foarte bine acestui gen de afacere. Investiţia privind promovarea în acest caz trebuie concentrată pe imagine. Omul mănâncă dacă îi este foame sau dacă îi este stimulată pofta. Am realizat panouri de dimensiuni mari, cât a permis locaţia cu fotografii pe măsură. Am economisit bani renunţând la casete luminoase şi am putut extinde la maxim suprafetele de expunere pe care le-am iluminat cu proiectoare, multe proiectoare.
A treia companie despre care vă voi spune activează în domeniul producţiei de tâmplărie PVC cu geam termoizolant. Colaborez cu această companie de peste doi ani. În tot acest timp am realizat mai multe lucrări împreună însă cea mai importantă lucrare este aceea prin care compania câştigă în fiecare lună mai mulţi clienţi. Metoda de promovare este foarte simplă, se tipăresc în fiecare luna un numar de 20.000 de bucăţi de fluturaşi. Situaţia ecomomică existentă în această perioadă a făcut ca diverse companii cu diverse domenii de activitate să reziste mai greu pe piaţă. Firmele ce activează în acest domeniu al tâmplăriei PVC resimt din plin această situaţie şi tot mai multe îşi încheie activitatea. Colaboratorul nostru a continuat să profite de aceşti clienţi ce vin prin intermediul fluturaşilor realizând că această investiţie în promovare este necesară şi îl ajută să supravieţuiască. Astfel chiar dacă în acest moment peste 80 % din comenzi vin din tipărirea şi distribuirea de fluturaşi, ceea ce reprezintă clar un semnal de alarmă, imaginaţi-vă cum s-ar fi descurcat această companie cu doar 20 % din comenzi.
Despre promovare – Concluzie finala.
În concluzie avem nevoie de promovare indiferent care ar fi situaţia economică, financiară sau de cât dispunem pentru a investi în promovare, cel mai important este să investim cum trebuie cât este necesar şi oricând, pentru a ne putea asigura existenţa pe piaţă.
0
Catalina
Buna ziua, în primul rînd vreau să spun că am citit cu admiraţie toate răspunsurile Dvs. şi sunt foarte impresionată de cunoştinţile de care dispuneţi în domeniul marketingului şi al publicităţii. Vreau să vă întreb ce metode am mai putea folosi pentru promovarea unui salon de frumuseţe, ce este dotat la standarde europene şi prestează practic toate serviciile posibile. Suntem deschişi pentru persoanele de diferite clase sociale, publicul ţintă însă fiind clasa înaltă. Am apelat şi la publicitatea prin intermediul revistelor, fluturaşilor, pliante.. dar dată fiind concurenţa de la noi din ţară şi deschiderea a tot mai multe spaţii ce prestează acest gen de activitate e destul de dificil să convingi clienţii să-ţi păşească pragul. Dispunem de specialişti foarte buni, doar că cum să convingem clientela că anume la noi trebuie să intre?
ciocangabriel
Bună seara,
Vă mulţumesc pentru aprecierile dumneavoastră. Mă bucur să ştiu că aţi încercat mai multe variante de promovare, iar dacă au fost efectuate în proporţii optime sunt convins că au adus şi ceva rezultate. Am să vă propun două modalităţi de promovare a afacerii dumneavoastră. Trebuie să specific incă de la început că îmi voi imagina cum „arată” afacerea dumneavoastră, fără să am mai multe informaţii. Prima modalitate de promovare este prin stimularea clienţilor actuali, iar a doua variantă de promovare este pentru atragerea de clienţi noi. Cea din urmă metodă este mai costisitoare şi riscanta, dar ca în tot ceea ce facem trebuie să riscăm dacă dorim să câştigăm.
Metodă de promovare pentru stimularea clienţilor actuali.
Pentru început puteţi realiza câteva broşuri, 10-15 buc., în care să detaliaţi fiecare serviciu de care un client poate beneficia. Un client, chiar dacă este fidel poate fi „condus” să îşi dorească să apeleze şi la alte servicii. Cât aşteaptă poate răsfoi această broşură şi în acest mod va realiza mult mai concret de ce servicii mai poate beneficia. Un alt pas este realizarea unor cupoane cadou pe care îl oferiţi clientului fidel iar acesta îl poate oferi unui prieten, rudă etc. Prin acest cupon, beneficiarul primeste o reducere sau chiar un serviciu gratuit. Normal că trebuie să creaţi un sistem astfel încât şi clientul fidel să obţină ceva. Ca să mă fac mai bine înţeles, trebuie să creaţi o campanie de genul „Vino cu o prietena şi primiţi 10% REDUCERE”. Prin această campanie de promovare vom vinde mai multe servicii clienţilor existenţi şi îi vom stimula să aduca noi clienţi pentru noi.
Metodă de promovare pentru atragerea de noi clienţi.
Vă recomand să promovaţi afacerea şi în mediul on-line. Pe internet vă sugerez două modalităţi de promovare: promovarea prin google adwords şi prin intermediul site-urilor gen zumzi.ro, topdeals.ro etc. Pentru varianta google adwords puteţi face dumneavoastră campania sau vă puteţi adresa unei companii specializate. În această campanie este recomandată o investiţie de minim 1,000 lei pentru început ca să înţelegeţi cum funcţionează. Cunosc firme, din alte domenii, ce investesc mai mult de atât şi asta lunar. Este clar că sunt mulţumiţi de sistem şi că funcţionează. Pentru cealaltă variantă vizitaţi paginile specificate anterior şi veţi înţelege sistemul. Iar dacă celor veniţi prin acest sistem le oferiţi reducere mare unor persoane cel puţin oferiţi-le orice astfel încât să vorbească despre salon.
oana
Buna ziua,
m-ar interesa cum as putea sa promovez o florarie online.
Nu ne bazam doar pe vanzari online ci mai degraba ne avantajaza sa atragem clienti prin intalniri si discutii cu fiecare in parte. Cum sa facem acest lucru? Avand in vedere ca oferta este foarte bogata si concurenta este foarte mare in acest domeniu, cum putem atrage clientii?
Comertul on-line ne intereseaza mai mult pentru cadouri si buchete cadou.
Noi realizam atat buchete si aranjamente florale clasice dar si non-conformiste (floral-art). De aceea este important ca clientii sa ajunga la noi si sa discutam cu fiecare in parte pt ca noi incercam sa ne adaptam dorintelor si personalitatii fiecaruia dintre ei si nu ne limitam doar la aranjamentele prezentate pe site.
Va multumesc si astept raspunsul dvs.
ciocangabriel
Bună ziua,
În general categoria de clienţi ce foloseşte mediul on-line vor să scutească o deplasare sau căutări îndelungate. Spre exemplu dacă sunt 10 clienţi interesaţi de produsele dumneavoastră şi ajung prin intermediul mediului de promovare on-line pe site, cel mult o persoana va veni la dumneavoastră, ceilalţi 9 vor să cumpere direct de pe site, fără să se deplaseze.
O să împart clienţii în două categorii. Prima categorie sunt clienţi ce caută produse comune iar cea de a doua categorie sunt clienţii ce caută produse speciale.
Prima categorie, clienţii ce doresc lucruri standard, unul sau mai multe coşuri cu flori, ceva aranjamente (modele deja expuse pe site). Pentru a explica mai bine comportamentul clienţilor am să vă ofer două exemple: un site de autocolante decorative (http://www.autocolante-decorative.ro) nu are preţurile afişate pentru produsele prezentate, în comparaţie cu concurenţa. Deşi are vizitatori în fiecare zi, cel mult o dată pe săptamână cineva cere o ofertă prin email sau telefonic. Acest fapt se datorează comodităţii şi creşterii tot mai mare a numărului de persoane ce cumperă direct on-line. Un alt exemplu ar fi al unui magazin de uşi, numărul de clienţi ce cumpără fără să vadă fizic produsul este egal cu cel al celor ce vin să viziteze magazinul. Oricât de interesantă ar fi o întâlnire cu dumneavoastră doar cei ce doresc mult de la dumneavoastră vor veni, să spunem pentru o comandă de peste 1.000 lei. Iar aceşti clienţi sunt foarte puţini şi prea mulţi se luptă să îi câştige.
Din ce am observat site-ul este realizat pentru a doua categorie de clienţi, cea a clientilor ce doresc ceva special. Un singur lucru reiese, cei mai buni clienţi ar fi cei ce au evenimente, iar pe ei îi atrageţi prin prezentarea unor modele deosebite, a unor aranjamente speciale chiar dacă ele costă mult şi puţini îşi permit. Asta pe lângă cele ce există deja şi au un preţ.
Site-ul este primul contact al potenţialului client cu dumneavoastră de aceea vă recomand:
– scrierea textului pe verticală folisind cuvinte simple ca: mireasă, lumânări etc., acum este obositor şi greu de citit;
– dacă realizaţi produse „non-conformiste (floral-art)” acestea trebuie să primeze. Se spune ca un vizitator stă între 0 si 2 secunde pentru a se decide dacă este interesant pentru el sa nu un site;
– prezentarea de mai multe categorii de produse într-un singur loc are avantaje dar în general dezavantaje. Clientul trebuie sa intre din motorul de cautare direct pe pagina ce îl interesează în funcţie de cuvântul după care a făcut căutarea.
În concluzie vă recomand să prezentaţi modele deosebite şi aranjamente mai îndrăzneţe (fără a afişa preţ pentru ele), stârnind astfel curiozitatea. Cât despre clienţi, este nevoie de participare la târguri cel puţin cu pliante şi cel mai important promovati site-ul on-line. Este necesar să fiţi pe prima pagină la google şi după cuvinte ca: flori nuntă, aranjamente florale, flori online etc. Momentan vizitatorii găsesc site-ul după cuvinte foarte puţin utilizate, vă recomand o campanie google ad-words pentru a promova site-ul prin cuvinte cheie comune.
Să concretizăm:
„Nu ne bazam doar pe vanzari online ci mai degraba ne avantajaza sa atragem clienti prin intalniri si discutii cu fiecare in parte. Cum sa facem acest lucru?”
Stârnind curiozitatea, prezentând produse deosebite încă din prima pagina.
„Avand in vedere ca oferta este foarte bogata si concurenta este foarte mare in acest domeniu, cum putem atrage clientii?”
Creşteţi numărul de vizitatori pe site prin google şi veţi creşte şi numarul de clienţi.
„…este important ca clientii sa ajunga la noi si sa discutam cu fiecare in parte pt ca noi incercam sa ne adaptam dorintelor si personalitatii fiecaruia dintre ei si nu ne limitam doar la aranjamentele prezentate pe site.”
Clienţii ce îşi doresc ceva atât de deosebit încât să dorească o întâlnire, în afara celor cu evenimente, sunt foarte puţini dar dacă aveţi un numar de vizitatori on-line mare, va creşte şi numărul acestora. Vizitatorii vor să vadă ce puteţi face până să va cunoască, altfel interesul lor este scăzut.
Elena
Buna ziua,
Sunt administratoare la o agentie de modele. Afacerea e in start si v-as ruga sa-mi propuneti metode eficiente de promovare. Seful nu este dispus sa investeasca sume mari pentru promovare… cum as putea obtine rezulatate sporite in acapararea clientelor (domnisoare cu virsta 15- 24 ani).
Va multumesc
La revedere
ciocangabriel
Bună seara,
Vă mulţumesc pentru mesajul dumneavoastră.
Domeniul în care activaţi, agenţia de modeling, este unul „alunecos” datorită renumelui pe care şi l-au creat dealungul timpului, foarte multe companii cu acest domeniu de activitate, având un singur scop: să încaseze bani din înscrieri, cursuri etc., fără a oferii altceva decât iluzii. Momentan cred că sunt foarte puţine persoane care mai dau crezare unor promisiuni. Din pacate îmi este aproape imposibil, în acest moment, să vă ofer soluţii cu investiţii mici. Un sfat ar fi să organizaţi un eveniment sau să prezentaţi unul în cadrul altuia. Spre exemplu puteţi lua legatura cu câteva case de modă ce au colecţii pentru tinerii şi să le organizaţi o prezentare, pentru care puteţi încerca să obţineţi şi ceva sponsorizări. Apoi să anunţaţi evenimentul la licee si universităţi. În cadrul evenimentului participanţii vor afla de fapt scopul dumneavoastră. Puteţi miza pe ideea de a chema elevii să îşi aleagă ţinuta pentru balul bobocilor sau pentrecerea de absolvire. Necesită multă muncă şi agitaţie din partea dumneavoastră dar se poate realiza ceva cu o investiţie financiară mică. Pentru mai multe detalii asupra acestei metode va trebui să discutăm prin e-mail.
A doua propunere este asemănătoare, însă ideea este să vă folosiţi de un eveniment, cum ar fi un târg de nunţi unde să oferiţi gratuit modele pentru a prezenta hainele, sau, o expoziţie in cadrul careia să propuneţi o sesiune de prezentare de modă.
Mult succes şi pofta de muncă.
Gabriela
Buna ziua,
Va multumesc pentru raspuns si pentru promptitudine.
Produsele pe care le prezint sunt sisteme de irigatii, tocatoare reziduuri menajere.
Avem pregatite machete cu produsele enumerate mai sus,pliante, carti vizita.
Ce altceva considerati ca ar mai trebui facut.
Multumesc.
ciocangabriel
Revin asupra unei demonstraţii, cel puţin pentru tocătoarele de reziduuri menajere, unde este important să implicaţi vizitatorii. Dacă aveţi o bucată de gazon pentru a prezenta sistemele de irigaţii şi eventual un roll-up pe care să fie prezentată o imagine cu un verde puternic şi o intrebare: vrei ca şi gazonul tău să arate la fel?.
Pentru perioada următoare este nevoie să abordaţi zonele de case şi vile unde se pretează produsele dumneavoastră. Puteţi tipării fluturaşi format A6 şi să îi distribuiţi în aceste zone. Ar fi indicat să aveţi posibilitatea să oferiţi şi ceva în plus, depildă – la un sistem de irigare vă furnizăm şi gazon de cea mai bună calitate.
În orice context aglomeraţia atrage şi mai multe persoane, deci chemaţi toţi prietenii şi cunoştinţele la târg iar când distribuiţi fluturaşi o puteţi face tot cu un grup de 3-4 persoane, în ultima parte a zilei.
Gabriela
Buna ziua,
Am intrat de curand in domeniul vanzarilor.
Produsele pe care eu le promovez sunt importate din SUA.
Am rugamintea la dvs daca puteti sa-mi spuneti cum ar trebui sa procedez pentru a atrage noi clienti, pentru a stabili intalniri cu ei?
Peste cateva zile o sa participam la un targ de profil cum ar trebui sa procedez pentru a atrage cat mai multe proiecte.
Astept cu mare interes raspunsul dvs.
Va multumesc anticipat.
ciocangabriel
Bună ziua,
În primul rând vreau să vă mulţumesc pentru mesajul dumneavoastră şi să vă urez mult succes în domeniul pe care porniţi. Din păcate timpul este prea scurt, cred eu, pentru a vă putea ajuta. Sunt necesare câteva detalii despre produse pentru a aprecia clienţii, obiceiurile şi potenţialul lor.
În general la târgurile de profil câştigă cel ce atrage cât mai mult atenţia. Spre exemplu dacă într-o locaţie de 20-30 de firme, aduceţi 20 de persoane să stea în jurul standului dumnevoastră, toţi îmbrăcaţi în tricou inscripţionat (investind aproximativ 1.200 lei) aveţi mai multe şanse decât o companie ce investeste cateva mii de euro într-un stand mai sofisticat. Un alt lucru ce mai este apreciat la astfel de evenimente: demonstraţia – cum funcţioneaza, ce face produsul şi posibilitatea ca potenţialul client să îl testeze personal. Se pot oferii lucruri în plus celor ce participă la o discuţie sau asistă la o prezentare.
Am scris câteva lucruri pentru a vă oferii o idee, dar pentru ceva mai detaliat este important să cunoaştem ce vindem, pentru a şti apoi cum să îl vindem.
Vă aştept cu câteva detalii dacă mai aveţi timp.
Radu
Buna ziua,
Cum credeti ca as putea promova un nou showroom pentru rochii de mirese care se afla in centrul unui oras de 30.000 de locuitori, in cea mai noua cladire din zona dar fara intrare de la strada ? Apelez la fluturasi, un roll-up in fata cladirii si un spot publicitar la radio-ul local ? Mai avem un site pe care sunt expuse rochiile si celelalte servicii care le prestam si ne aduce clienti din orasele mai mari vecine dar trebuie sa ne pregatim sa promovam magazinul local care urmeaza sa il deschidem peste maxim 3 luni. Cam la ce alte metode am putea apela ? Va multumesc si sper sa primesc un raspuns de la dvs.
ciocangabriel
Bună ziua,
Vă rog sa îmi comunicaţi ce suprafaţă are noul spaţiu, doar partea unde vor fi expuse produsele si vor avea acces clienţii.
Radu
Spatiul din cladire are 34m patrati sau mai mare, nu stiu chiar exact. Oricum parerea mea ca se poate amenaja destul de frumos avand in vedere ca un perete intreg e doar geam si arata destul de bine. Astept mai multe informatii de la dvs.
ciocangabriel
Bună ziua,
Iată ce vă propun: organizaţi în plan local un tâtg/expoziţie de nunţi, nu ţineţi cont de spaţiu că este mic, puţini vor şti până să ajungă acolo. Vă puteţi folosi de campania radio pentru a anunţa acest eveniment şi de nişte afişe puse pe stradă. Faceţi reducere la câteva rochii de mireasă pentru cei ce le achiziţionează pe loc. Puteţi vorbi cu câteva restaurante şi firme din domeniu pentru participa şi a avea diversitate. Spre exemplu un restaurant poate aşeza o masă cu aranjament şi meniu pentru nuntă. Puteţi anunţa evenimentul şi prin intermediul unei maşini ce va circula prin oraş cu megafon adaptat la un cd player. NU VĂ GÂNDIŢI LA MĂRIMEA SPAŢIULUI, nu contează. Ideea este că oameni sunt tentaţi să meargă la astfel de evenimente, mai mult decât la un simplu magazin. Astfel dacă am nuntă în toamnă voi porni la cumpărături prin vară, însă dacă aud de un eveniment special, unde ştiu că voi găsi reduceri, mă tentează măcar să văd despre ce este vorba, dacă nu să şi cumpăr. În acest fel vă faceţi cunoscută locaţia şi cu siguranţă veţi şi vinde ceva. O astfel de campanie de promovare este mult mai eficientă decât cele „standard”.
Vă comunic toate aceste lucruri, in mare, pentru a vă sugera o idee, dacă sunteţi deacord cu ea vă rog îmi comunicaţi pentru a vă sugera câţiva paşi şi câteva ideei pentru eveniment.
ciocangabriel
Bună ziua,
Una din modalităţile de promovare este cea numită „din gură în gură”. Pentru dumneavoastră este poate şi cea mai uşor de aplicat. Poate că trebuie să convingeţi clienţii existenţi să aducă la rândul lor clienţi. În acest fel oamenii pot afla de profesionalismul angajaţilor şi calitatea serviciilor. Eventual cupoane pentru servicii gratuite dacă vine cu o prietenă.
vera
Buna ziua!
Toate clientele care intra la noi sunt servite cu cafea, ceai, suc natural.Ideaa este ca spatiul unde oferim clientilor este ascuns.Chiar daca noi am facut reclama( banner cu salonul nostru) si site nu au intrat cliente decat vreo 15 de pe strada.De ce nu au incrdere ? Pliantele lucioase, plastifiate au un cost destul de mare iar bugetul pe care il alocam nu este suficient.Cum le distribuim si unde?In restaurante? Cat la suta din persoanele care vin si pleaca din restaurant iau pliante?In cutia postala?Cat la suta se uita intr-adevar la pliantele din cutia postala?pe strada nu este un mod pt publicul tinta.Trebuie sa existe o alta metoda. Dar care?Optimizarea salonului costa foarte mult, promovarea in reviste la fel enorm ceea ce nu se merita.Cum facem clientii sa aibe incredere in serviciile noastre avand in vedere ca avem cosmeticiene foarte bune si nu numai.
Astept un raspuns din partea dvs.
Va multumec.
ciocangabriel
Bună ziua,
Poate că o persoană ce apelează la produsele sau serviciile de lux nu este convinsă de un fluturaşi, dar, credeţi că este interesată de o reducere când ea, „doamnă/domn” fiind lasă atenţii financiare substanţiale, uneori chiar mai mari decât taxa serviciului? Dacă ne dorim clienţi de lux trebuie să ne promovăm în mediul lor iar formele noastre de promovare să fie de lux. Fluturaşul este o formă de promovare în masă. Atunci când avem ca ţintă persoanele din clasa medie si înaltă, forma de promovare trebuie să fie concepută special pentru ele. Este necesar deci să realizăm pliante, eventual cu lacuire selectivă şi plastifiere mată, în care vom prezenta detalii despre fiecare segment al locaţiei şi fotografii. Să nu omitem ce este mai important: cât de bine se vor simţi, cât de mult vor fi răsfăţaţi la noi, astfel încât vor reveni cu siguranţă. O variantă bună este şi oferirea de servicii în plus faţă de ce comandă dar atenţie la modul de comunicare (a se evita: gratis, bonus etc.).
Un pont pentru dumneavoastră ar fi să încercaţi să serviţi clientele cu cafea sau ceai, are un efect extraordinar această „mica atenţie”.
Vă mulţumesc pentru mesaj şi vă stau la dispoziţie pe viitor.
vera
credeti ca un salon cosmetic de lux are toate sansele sa preia clientii din fluturase?parerea mea este ca nu deoarece prin fluturase in acest domeniu nu poti convinge o clienta sa vina sa isi faca un tratament pentru ca nu au incredere in cosmeticiene, sau nu au incredere in felul in care lucreaza.cum le convingem?publicul tinta in cazul nostru este destinat oamenilor cu un venit minim de 1500 de ron/luna.dorim sa le atragem prin oferte aplicandu-le discounturi la orice tratament, sau orice alt serviciu de care beneficiem.
va multumesc.