Metode si modlitati de promovare.
Domenii de promovare

Cum promovez un salon de înfrumuseţare?

Bogdan Pasca spune:

Promovare salon de infrumusetare.Buna ziua!
In urma cu 3 saptamani am deschis o afacere(salon de infrumusetare cu mai multe servicii:coafor, manichiura-pedichiura, cosmetica, tratamente-remodelare corporala) in Alba Iulia. Acum suntem la capitolul promovare. Daca ne puteti da cateva sfaturi si metode de promovare pretabile acestui gen de afacere.
Va multumesc.

Bogdan Pasca

ciocangabriel răspunde:

Buna ziua domnule Pasca,

Vă mulţumesc pentru mesajul dumneavoastră şi vă urez mult succes în activitate. Deoarece îmi este necunoscut un buget pe care doriţi să îl alocaţi în vederea promovării, îmi voi permite să fac câteva sugestii din care să alegeţi ceea ce vi se potriveşte.
Faţada locaţiei este importantă şi trebuie să atragă. Vă recomand o colantare mată a geamurilor cu modele sau figurine în ea, vă trimit în ataşament o idee realizată pentru un colaborator, partea gri reprezintă materialul mat iar partea albă geamul. Cei ce se ocupă cu colantarea ştiu despre ce este vorba. O casetă luminoasă sau litere din polistiren luminate cu proiectoare, în funcţie de cât doriţi să investiţi. Atenţie la grafică. Dacă nu aveţi vitrină încercaţi forme din polistiren lipite pe perete.
Caseta Luminoasă (2×0,8 m – în jur de 250 de euro); Litere Polistiren (în jur de 150 de euro)
Pentru a vă atrage clienţi vă recomand fluturaşii, în care aveţi nevoie de oferte sau reduceri, iar în funcţie de cât doriţi să investiţi şi zonele de interes pentru distribuţie, îl puteţi face pentru a fi agăţat de mânerul uşii sau normal. Vă ajut şi aici cu un model executat pentru un colaborator pentru a vă inspira. Tipăriţi minim 10.000 bucăţi şi distribuţia să se realizeze în cutiile poştale sau la mânerul uşii. De ce acolo? Pentru că sunt şanse mari să ajungă la persoane de gen feminin şi pentru că astfel se poate distribui o cantitate mare într-un timp scurt. Reţineţi că în general se aruncă peste 80%, de aceea trebuie un tiraj mare, pentru a creşte numărul de clienţi ce vin în urma campaniei. Puteţi tipări şi fluturaşi la o singură culoare (roşu cu alb sau albastru cu alb), aceasta variantă are un cost mai redus, dar nu se pot folosi imagini. Pentru distribuţie: la blocurile cu lift o persoană distribuie aproximativ 2.000 de bucăţi în 6 ore iar la cele fără lift, aproximativ 1.200 de bucăţi în 6 ore.
Fluturaşi (10.000 buc. – în jur de 350 de euro sau o singură culoare 180 de euro)
Pentru păstrarea clienţilor vă recomand cărţi de vizită şi în măsura în care este posibil ceva gratuit (când revin data următoare). Exemplu: la următoarea dumneavoastră vizită vă oferim lacul de unghii gratuit (în acest fel clientul va trebui să îşi facă manichiura) sau la urmatoare dumneavoastreă vizită, când doriţi să vă vopsiţi, vă oferim tunsul gratuit. Aceste gratuităţi să fie trecute pe un cupon de marimea unei cărţi de vizită, pe faţă să aveţi fundal colorat, să treceti numele salonului, gratuitatea scrisă mare şi pe verso fundal alb, scris: numele, adresa şi telefoanele salonului.
Dacă şi în Alba Iulia este ca în Bucureşti vă recomand ca în viitorul apropiat să vă gândiţi să achiziţionaţi un echipament pentru bronzare, are mult succes.
Vă multumesc şi vă aştept cu noutăţi.

Totul despre promovare. Metode si modalitati de promovare produse si servicii.

10 Comments
  1. Buna seara..eu sunt la inceputul unei afaceri
    Mi.am deschis un pfa si o sa incep intr.un salon unde as vrea sa promovez cea ce voi face si anume make-up si unghii cu oja semipermanenta
    Aici am.nevoie de cateva sfaturi de promovare..in salon mai sunt 2 fete care fac unghii cu gel si oja semi..Elefac reclama cu zumzi dar raman cu f putini bani deaoarece acestia retrag un anumit comision.
    Va multumesc

    • Buna ziua,

      Va multumesc pentru mesajul dumneavoastra. In primul rand va felicit pentru decizia de a incepe o activitate pe cont propriu. In cazul promovarii serviciilor dumnevoastra, lucrurile sunt simple si testate. Site-urile de tipul zumzi au de mult timp un rezultat nesatisfacator. Daca ati luat hotararea ca puteti acorda acele facilitati solicitate, decizia este una: faceti reclama singura. Adica in loc sa promovati serviciile pe aceste site-uri, faceti flyere cu ele. Explicatia este ca atunci cand anuntul apare pe site, este alaturi de altele de acest gen. Mai mult de atat exista, persoane care apeleaza la aceste servicii, doar cand acestea sunt la oferta si nu revin cand costurile sunt fara reducere. Deci realizati niste flyere in care sa va promovati serviciile, oferind reduceri substantiale. Va recomand si un site unde gasiti preturi mai mici, dar puteti cauta si altele (www.pliante.com.ro). Daca doriti imi puteti trimite macheta inainte de tipar, poate va ajut cu ceva idei.
      Toate cele bune si mult success.

  2. Buna ziua, sunt din Deva si in luna Martie imi voi deschide un salon de infrumusetare. Spatiul este de 36 mp si serviciile oferite sunt de remodelare corporala si tratamente faciale, exlusiv doamnelor. Pana in prezent am facut publicitate pe facebook, pe mail, pe un site cu firme din oras, anunturi gratuite pe internet. Dupa parerea d-voastra ce ar fi mai indicat sa fac in viitor: reclama la radio local, realizarea unui site propriu, etc? In reclame am inclus si reduceri pt a atrage cliente. In oras mai sunt 3 saloane de remodelare, si va intreb cu ce as putea veni eu in plus pt a atrage clientele lor la salonul meu? Va multumesc, anticipat!

  3. Va multumesc foarte mult, intr’adevar m-ati ajutat foarte mult. Se pare ca gandim cam pe aceasi lungime de unda, in unele cazuri, pentru ca ideea de promotii si gratuitati am scris-o si eu, inclusiv cea cu pliante in forma de microfon… inca inainte sa va intreb pe dvs, eu terminasem deja programul de promovare.
    pe care am sa vi-l scriu aici, sper ca incape. sa imi spuneti ce parere aveti. oricum, va multumesc, inca o data.

    PROGRAM PROMOVARE KARAOKE CLUB 1 APRILIE – 30 MAI 2011-12-16 (tinand cont ca marea deschidere va fi pe 5 mai)

    CAMPANIA DE IMAGINE:
    I. REALIZARE SITE WWW. ….. ro
    II. BANNER LOC AGLOMERAT
    2 BANEERE – SPOT- LCD –
    III. MINI BANER -2 REVISTE LOCALE
    IV. AFISE UNIVERSITATI INCEPUT LIPITUL PE 15 APRILIE
    V. IN DATA DE 1 SI 10 MAI DISTRIBUIRE A 10.000 FLUTURASI DE CATRE 2 FETE IMBRACATE IN UNIFORME SEXY LA MALL – MODEL FLUTURASI – IN FORMA DE MICROFON (CU MESAJUL “VINO CU ACEST FLUTURAS SI AI O BAUTURA DIN PARTEA CASEI).
    VI. INCEPERE CAMPANIE GOOGLE ADWORDS 15 $ ZI. 0.15 $/CLICK LA DATA DE 1 APRILIE
    VII. DUPA INCEPEREA ACTIVITATII RECLAMA PE BONURILE DE MARCAT – PROMOTIILE CLUBULUI
    VIII. RECLAMA IN TETIERELE TAXIURILOR DIN CHISINAU. INCERCARE PARTENERIAT CU O FIRMA TAXI – EI NE RECOMANDA PE BAZA UNEI CARTI DE VIZITA – CU CARE CLIENTUL ARE O BAUTURA DIN PARTEA CASEI SI NOI II LASAM NUMAI PE EI SA NE PREIA CLIENTII
    IX. RECLAMA PE TOATE SITE-URILE DE SPECIALITATE

    CAMPANIE RADIO
    I. REALIZARE SPOT RADIO SI PLASAREA LUI LA 2 RADIO IN DATA DE 1 APRILIE, CU O FRECVENTA DE 3 ORI SAPTAMANA
    II. MODIFICAREA SPOTULUI RADIO – FOLOSIND PROMOTIILE – PLASAREA LUI IN DATA DE 1 MAI SI DIFUZAREA LUI DE 2 ORI PE ZI/ 3 RADIOURI –

    CAMPANIE INTERNET + ONLINE FORUM
    I. RECLAMA PE TOATE SITE-URILE DE SPECIALITATE GEN
    II. CREAT PROFIL TWITTER.COM SI FACEBOOK.COM – DE CONVINS “MEMBRII COMUNITATII SA PUNA LA STATUS PROMOTIILE SI RECLAMELE NOASTRE. CEI CARE VOR AVEA STATUS REPREZENTATIV KARAOKE CAFÉ VOR BENEFICIA INTOTDEAUNA DE O BAUTURA GRATIS SI 2 MELODII GRATIS DIN PARTEA CASEI.
    III. DE FACUT 10 CONTURI PE SITE-URILE DE PROFIL SI FORUMURILE MOLDOVENESTI SI DE FACUT PUBLICITATE MASCATA PRIN COMENTARII. (SAPTAMANAL)

    + PROMOTII SI GRATUITATI
    INVITATI SURPRIZA ETC…

    ASH FI FOARTE RECUNOSCATOR DACA V-ATI DA CU PAREREA IN LEGATURA CU ACEST PROGRAM…
    SPUNETI-MI MAI MULTE DETALII DESPRE TOTEMUL IN FORMA DE MICROFON, VA ROG!!!
    CU RESPECT ANDREI BASHTOVOI

    • Vă mulţumesc pentru timpul alocat de a răspunde la mesaj şi vă felicit pentru campania de promovare realizată.

      Programul a fost destul de complet şi este posibil ca unele puncte să nu fi fost necesare, dar trebuiau încercate. Probabil că şi în acest moment mai aveţi ceva în derulare. După ce se realizează, cu succes, o campanie de atragere a clienţilor, se trece la etapa următoare de fidelizare. În vânzări se spune că una din primele etape de mărire a vânzarilor este prin clienţii actuali. Un client mulţumit îţi poate aduce cel puţin un client nou.
      Măsura în care se poate realiza ce urmează îmi este necunoscută deoarece nu am avut ocazia să petrec câteva zile într-o locaţie de genul acesta pentru a lua pulsul afacerii. Dar: aş socializa cu clienţii, aş întreba pe la 2-3 mese dacă sunt mulţumiţi, dacă este totul în regulă. Acest lucru trebuie făcut de dumneavoastră sau de cineva care nu serveşte în mod regulat, un şef. Atunci când aflaţi că un client a venit cu câţiva prieteni să îşi serbeze ziua (fără o rezervare specială) să îi oferiţi ceva din partea casei, fără să facă parte dintr-o ofertă anunţată. Surpriză şi efectul va fi pe măsură.

      Pentru totem-ul în formă de microfon este foarte importanta locatia. O să va ofer mai multe amănunte, dar vă rog sa luaţi în considerare faptul că îmi este necunoscută locaţia şi unde este situată. Am să vă ofer detalii pentru o variantă poate mai costisitoare, dar dumneavoastră puteţi schimba materialele, sistemul de iluminare sau dimensiunile. Totemul poate avea 4 m înălţime cu partea de jos de aproximativ 1 m diametru şi poate fi realizat din diverse materiale. Partea de jos, “tubul” se poate realiza din structura metalica captuşita cu dibond în care se decupează denumirea “karaoke caffe” cel mai bine scris pe lungime. Denumirea este iluminată de la interior şi poate fi uşor volumetrică. Partea de sus se poate realiza din plexiglass decorat cu autocolant sau colorat în masă şi iluminat la interior. Şi aici se poate scrie denumirea; oricum mai întâi vi se realizează o macheta grafică si vedeţi cum arată mai bine. Totemul trebuie montat pe spaţiul public; aveaţi o fotografie ataşată la mesajul meu anterior pentru exemplificare. Foarte importante sunt si culorile: partea de jos poate fi neagra cu scrisul rosu sau argintie cu scrisul albastru; la partea de sus pot fi culori stridente sau calde, simple. Forma poate fi aleasa de pe internet căutând “microfon” pe google, la secţiunea imagini.

      Cu stima, Ciocan Gabriel.

  4. Buna ziua, am dat de acest site din intamplare, dar se pare ca am ajuns unde trebuie – se pare ca sunteti un adevarat maestru in PR si promovare.
    As vrea sa deschid un KARAOKE CAFE in Iasi, si as vrea, daca puteti – sa imi dati cateva idei originale de promovare. Promovarea dinaintea deschiderii, si promovarea de dupa deschidere. Va multumesc anticipat

    • Bună ziua domnule Bastovoi,

      Vă mulţumesc pentru mesajul dumneavoastră şi cuvintele de laudă la “superlativ”.

      Deoarece voi publica conversaţia noastră şi pe blog, voi începe cu o constatare recentă. Dacă acum 2-3 ani aş fi propus unui colaborator să facă o reducere foarte mare, de 70%, atunci când doreste să aibe mulţi clienţi din care să obţină o clientelă constantă, m-ar fi dat afara din birou. În ultimii aproximativ 2 ani, au avut un impact foarte mare acele site-uri cu reduceri şi promoţii. În cadrul acestor site-uri majoritatea reducerilor sunt reale, oamenii preferă să câştige foarte puţin sau chiar să piardă în speranţa că din 100 de clienţi vor rămane mulţi clienţi fideli. Este logic că dacă veţi anunţa în campusurile universitare că Joi aveţi o seară unde se poate bea gratis şi se poate asculta muzică live sau karaoke, veţi umple localul până la refuz. Ca şi concluzie, dacă doriţi să vă faceţi cunoscut şi să aveţi din prima localul plin vă recomand o campanie în care să distribuiţi vouchere de 50 lei (orice sumă suficient de tentantă), pe care clientul să îi cheltuie în localul dumneavoastra cum vrea el. Iar pentru credibilitate adaugaţi şi un flyer cu ceva preţuri să nu creadă că o cafea este 100 lei.

      Să trecem la lucruri mai simple:

      Pentru promovare puteţi utiliza facebook, printr-o campanie în care să oferiţi ceva gratuit la deschidere (o cafea, o băutură), cu posibilitate de înscriere, ca şi când aţi dori să limitaţi persoanele. În cadrul acestei campanii puteţi să vă adresaţi doar persoanelor ce locuiesc sau au declarat că locuiesc în Iaşi. Şi se poate selecta şi segmentul de vârstă, din câte cunosc.

      În centrele universitare, puteţi distribui pliante în formă de microfon (aproximativ 25 cm înălţime) prin intermediul unor fete şi baieţi ce poartă căşti cu microfon şi îmbrăcaţi strident. Casca poate fi un element ce îi scoate în evidenţă şi are legatură cu activitatea. Puteţi folosi şi “oameni statui” care să ţină în mână pliantele. La deschidere şi chiar după, aveţi nevoie de câteva persoane să cânte, pentru a da curaj celor prezenţi să se distreze. Puteţi organiza şi stand up comedy. O alta soluţie ar fi organizarea unui tur prin oraş sau zona cu o maşină deschisă, oameni, muzica, iar câtiva mergând pe jos pe trotuar şi împărţind pliantele.

      Dacă locaţia este pe o stradă destul de circulată şi puteţi obţine autorizaţie de la primărie, puteţi monta un totem în formă de microfon ce are în vârf o ceaşcă de cafea. Am realizat acum caţiva ani ceva de genul acesta în Bucureşti. Este un element exterior inedit ce cu siguranţă va atrage atenţia.

      În speranţa că v-am fost de ajutor vă doresc mult succes.

  5. Vreau sa intreb citeva metode de promovare a unei afaceri de geamuri termopan… Concurenta e foarte mare si e nevoie de idei originale . Daca e posibil citeva sfaturi.

    • Bună seara,
      Este adevărat că şi în acest domeniu concurenţa este foarte mare, dar mult mai mică decât în urmă cu câţiva ani. Este dificil să fi original în această industrie dar după cum am mai spus este mai uşor să te foloseşti de roată decât să inventezi tu alta. Sunt convins că şi dumneavoastră aveţi idei dar ele trebuie aplicate. Spre exemplu ştiţi că puteţi merge pe sistemul din uşă în uşă, dar evitaţi să faceţi acest lucru. Există puţine reţete de succes iar acestea funcţionează doar dacă se îndeplinesc toate condiţiile fără cea mai mică abatere. Propunerile pe care le fac sunt, în general, metode şi modalităţi pe care oricine dintre noi le gândeşte, doar că ele trebuie aplicate. Să luăm în considerare varianta de a merge din uşă în uşă. Ştiţi că puteţi lua o mapă cu câteva hârtii, poate chiar şi un laptop, vă îmbrăcaţi elegant şi mergeţi prin cartier. Acolo unde există alt geam decât cel termopan, sunaţi la uşă şi încercaţi să faceţi o ofertă. Personal nu am văzut aplicată aceasta modalitate de abordare a clientului, la nivelul persoanelor fizice din blocuri, nici în vremurile bune ale domeniului. Metoda vă este cunoscută, sunt convins, dar de ce nu este aplicată? Câteva răspunsuri ar fi legate de vânzări: teamă de refuz, idei preconcepute etc. Deci doamnă Iuliana există soluţii dar aceste soluţii vin cu ceva la pachet şi anume efort suplimentar, investiţii financiare mai mari, iar noi ne dorim ceva simplu şi aproape gratuit. Ştiţi că dacă cineva ar fi descoperit cheia succesului unei afaceri, în primul rând ar face el afacerea si în al doilea rând ar apărea alţii 100 care să îl copieze. Dacă vă doriţi să vina clienţii la dumneavoastră sau să vă trimită cereri de oferte în acest moment vă recomand internetul. Realizaţi câteva site-uri şi promovaţile în acelaşi timp cu ajutorul campaniilor “google adwords”. Paginile de internet să fie simple, undeva la 100 euro/site, iar pentru adwords vă recomand o investiţie de început de 1,500 lei/lună.

      • Mersi mult.. Prima ideie sper curind sa o aplic… De fapt demult ma gindeam la asta doar ca in domeniul rural …

Leave a Reply

Connect with Facebook

Realizare site Pagini web