Sunt întrebat tot mai des “Care este rata de succes a fluturasilor?”. Este foarte dificil să răspunzi unei astfel de întrebări; sunt foarte multe elemente ce trebuie luate în calcul şi peste toate mai intervin două ingrediente: profesionalismul şi şansa. În general, am observat că totul este matematic, dar nefiind matematician nu pot demonstra. Singurul procentaj de succes pe care îl pot comunica celor interesaţi este cel oferit de colaboratorii mei, dar şi acesta este relativ. Când încerci să afli cât de rentabili ar fi fluturasii trebuie să iei în calcul urmatoarele elemente: domeniul de activitate (ce anume se promovează), zona de distribuţie, perioada în care se face distribuţia, metoda de distribuţie, tirajul în care este tipărit, calitatea machetei din punct de vedere publicitar. Am să furnizez câteva date luând exemplu trei companii având domenii de activitate diferite:
Prima companie este producatoare de tâmplărie pvc cu geam termopan.
Compania cu care colaborez a realizat o cuantificare strictă a clienţilor veniţi în urma tipăririi şi distribuţiei de fluturasi. S-au tipărit şi distribuit un număr de 20,000 de bucăţi de fluturasi, în două zile. După o lună s-au adunat datele din care a rezultat că se primisera peste 200 de cereri de ofertă, cea ce înseamnă o rată de succes de 1 %.
A doua companie comercialzează articole de îmbrăcăminte
Până să ne cunoaştem, colaboratorul tipărise un număr de 2,000 de bucăţi de fluturasi şi îi distribuise în trei zile la intrarea de la metrou. Rata de succes obţinută în acest fel a fost de 0,6%. În urma începeri colaborării dintre noi, l-am sfătuit să tipărească 20,000 de bucăti de fluturasi şi să îi distribuim în două campanii. S-au distribuit 10,000 de bucăţi de fluturasi în două zile, iar într-o săptămână colaboratorul a contorizat 300 de vizitatori, ceea ce înseamnă o rată de succes de 3%.
A treia companie livrează pizza la domiciliu.
Poate unul din puţinele domenii unde este foarte greu de contorizat impactul. Tot ce pot spune aici este că după două campanii de 10,000 de bucăţi de fluturasi distribuiţi în două zile, într-o lună, colaboratorul a mai achiziţionat un autoturism pentru a face faţă comenzilor. Cei din domeniu îşi pot face calculul. Personal, cred că rata de succes a fost undeva la 5%.
Rezultat
Am tipărit fluturasi, i-am distribuit, am avut rată de succes mulţumitoare, ce se întâmplă mai departe? Voi lua în discuţie aceleaşi companii. Compania de tâmplărie pvc: va trebui să continuie campania de 20,000 de bucăţi de fluturasi cel puţin o dată pe lună. Va beneficia de clienţi mai mulţi datorită celor noi şi celor ce vor păstra fluturasul, va avea o rata de recomandări undeva la 1/10. Compania ce comercializează îmbrăcăminte: ar avea nevoie de o campanie de 20,000 de bucăţi de fluturasi de trei ori pe an. Va avea clienţi fideli, va beneficia de recomandări mult mai numeroase decât în alte domenii, va deveni o companie cunoscută în zona în care activează si nu numai. Compania ce livrează pizza la domiciliu: are nevoie de campanii lunare, beneficieaza de recomandari si de clienti fideli. Poate creşte numarul clientilor fideli atât timp cât creşte numarul clientilor noi.
În concluzie aşteptările nu trebuie sa fie prea mari pentru că dacă ar exista un sistem prin care investind relativ putin să se obţină o rată de succes mare ar fi utilizat de toţi. Deci nu cereţi, cum am mai întâlnit, procentaje de reuşită de 10% şi peste; sunt foarte greu de obţinut şi necesită investiţie şi profesionalism aproape de perfecţiune.
0
Raul
Voi ati tiparit fluturasii sau intr-un anumit loc specializat in acest domeniu? Nu ai probleme cu autoritatile daca impartesti pe strada fluturasi? Si cam care ar fi cel mai bun tipar de fluturas – color sau alb-negru?
ciocangabriel
Buna ziua,
În funcţie de cantitatea pe care doriţi să o tipăriţi puteţi apela la o tipografie digitală sau una offset. Pentru a evita intermediarii vă pot spune că foarte puţine tipografii realizează macheta grafică. Vă recomand să cereţi o ofertă şi la tipografienonstop.ro. Există locuri unde este dificil să împarti fluturaşi cum ar fi parcările de la mol sau în cadrul unei expoziţii, în rest este în regulă. Dacă macheta conţine fotografii sau dacă se doreşte un impact mai mare este recomandată tipărirea color.