Consultanta pentru promovare si imagine.
Am realizat acestă pagină de internet pentru a veni în sprijinul celor ce îşi deschid o afacere proprie sau celor ce au deja o afacere, dar nu au un plan de relaţii publice, de marketing, de publicitate, de promovare. Cum în România sunt multe companii ce nu apelează la o agenţie de publicitate îmi voi permite ca pe această pagină să editez câteva sugestii şi idei personale cu privire la modalităţi de creare a unei imagini de companie şi de promovare atât a imaginii propriu-zise cât şi a produselor şi serviciilor pe care o companie le oferă. În marea lor majoritate lucrurile ce vor fi scrise sunt inspirate din experienţa proprie, din experienţa împărtăşită de către persoanele cu care am plăcerea să mă întâlnesc în fiecare zi, din cărţile citite a căror bibliografie o veţi găsi afişată, pentru cei interesaţi.
Despre promovare.
Într-o piaţă agitată, cu foarte multe schimbări, uneori chiar radicale, administratorii companiilor trebuie să înţeleagă, că fără o imagine, fără o promovare a produselor şi serviciilor pe care le oferă, vor fi doar nişte necunoscuţi ce se luptă să supravieţuiască.
Nimeni nu spune că nu se poate câştiga fără promovare, dar oare cât şi pentru cât timp. Din punct de vedere al unei afaceri, privită prin prisma nevoii de promovare şi a aşteptărilor administratorului ei, există mai multe tipuri de companii: companii al căror administrator are un trecut solid ce îl ajută să se lanseze pe piaţă, o altă categorie, a celor ce au relaţii şi cunoştinţe şi există categoria celor ce încep o afacere sperând că va funcţiona şi îi va aduce venituri. Sunt foarte multe forme de promovare şi unele sunt făcute fără a fi conştientizate ca atare.
Voi încerca să ofer în articolele următoare câteva sugestii pentru ca cifra de afaceri a companiei dumneavoastră să crească, pentru a vă creşte veniturile, pentru a vă face cât mai cunoscută compania, produsele sau serviciile. Toate datele sunt cu caracter informativ şi trebuie adaptate la fiecare afacere în parte, de aceea recomand să se apeleze la un specialist. Am învăţat de-a lungul timpului că sunt foarte multe elemente ce trebuie luate în calcul pentru a realiza o reuşită şi întotdeauna va mai fi nevoie de „noroc”.
În funcţie de domeniul de activitate se poate recomanda o formă sau alta de promovare, se poate intra în detaliu şi elabora o reţetă cât mai apropiată de nevoile unei companii. De cele mai multe ori faptul ca ştim de ce avem nevoie nu este suficient, nu ne ajută deoarece trebuie să ştim „când”, „cum” şi „de ce?” să le facem, iar din dorinţa de a economisi riscăm să pierdem efectul dorit şi de fapt să risipim.
Există companii cu domenii de activitate diverse, ce au nevoie de o promovare a imaginii pe termen îndelungat, singurul mod de a vinde este prin intermediul factorului uman, rezultatele fiind vizibile într-un timp mai îndepărtat. Dar orice echipă trebuie susţinută prin crearea unei imagini a companiei, de aceea trebuie realizat pentru inceput un minim necesar cum ar fi: crearea unui logo (a unei sigle), cărţi de vizită, realizarea unor mape de prezentare (a unui catalog unde este cazul), colantarea parcului auto etc. Odată creată o imagine este mult mai uşor şi cu mai multe şanse de reuşită să abordezi noi clienţi.
Companiile ce se adresează consumatorului final pot avea un punct sau mai multe, de prezentare şi desfacere a produselor şi serviciilor. Este nevoie şi aici de crearea unei imagini astfel: o siglă (daca este cazul), cărţi de vizită, colantare vitrine (daca este cazul), litere iluminate, colantarea parcului auto etc.
Nu contează imaginea în sine, ci cum o promovezi. Avem în piaţă multe exemple de simple linii dar mari IMAGINI. Cândva o simplă virgulă, cineva a întors-o şi azi recunoaştem NIKE, pentru unii banale cercuri, acum AUDI şi exemplele pot continua.
Banu Laura
Imi doresc sa primesc orice informatie referitoare la stilul de promovare a produselor intr-o economie de piata greu de strabatut. cu respect L. Banu
ciocangabriel
Buna ziua,
Va astept la seminar unde sigur veti afla lucruri interesante. Pana atunci, daca aveti ceva concret, va astept mesajul pe site sau e-mail.