Metode si modlitati de promovare.
Domenii de promovare

Avantajele colaborării cu un Consultant

400_F_575858_cpLHaNK7mZOK8Qj1BUQEAym4j2hUn6De ce este nevoie de un Consultant care să se ocupe de companie pentru tot ceea ce priveşte promovarea?

Toţi avem nevoie de promovare dacă dorim să ne dezvoltăm şi nu vrem să fim mereu în umbră. Este bine să ştim câte puţin din toate profesiile, tocmai pentru a fi cât mai bine informaţi şi mai ales dacă este vorba despre  lucruri care ne pot ajuta în activităţile noastre curente, dar este perfect să profesăm cât mai puţine. Trebuie să fim profesionişti, dar asta nu înseamnă mai multe domenii de activitate, din contră chiar. Este păcat să pierdem timp preţios încercând să învăţăm lucruri ce nu ne folosesc în fiecare zi. O oră în plus acordată familiei sau interesului personal este, de cele mai multe ori, mult mai importantă decât cel mai mic preţ din piaţă.

Mulţi realizează diverse lucrări necesare unei promovări, însă cum să arate?, ce anume? şi în ce scop? este de cele mai multe ori chiar mai important decât lucrarea respectivă în sine. Lucrarea respectivă poate avea o realizare deosebită, o idee foarte bună, o adevarată „artă” în domeniul ei. Numai că dacă nu există un mesaj clar, iar finalitatea demersului publicitar nu duce la „vâzare” şi la câştigarea de noi clienţi, lucrarea respectivă nu are finalitate şi nu înseamnă în final decât nişte bani aruncaţi, nu investiţi. Spre exemplu sunt mulţi cei ce tipăresc fluturasi, puţini sunt cei ce sfătuiesc cum să arate acel fluturas, ce anume să conţină şi în ce scop să se realizeze. Aşa ajungem la un Consultant. Consultantul oferă mai mult decât o realizare, el îndrumă, sugereză idei, vine cu propuneri. Datorită experienţei pe care o deţine şi a cunoştinţelor în domeniu, Consultantul poate face predicţii de piaţă, poate cunoaşte preferinţele consumatorilor şi tocmai de aceea dă îndrumări avizate şi profesioniste în tot ceea ce înseamnă promovare. Un Consultant nu se limitează doar la produsul sau serviciul pentru care este solicitat în acel moment, el poate sugera de pildă decorarea pereţilor sau realizarea unei investiţii într-un utilaj, necesitatea oferiri altor servicii clienţilor etc. Consultantul are cu siguranţă o viziune obiectivă asupra activităţii clientului lui şi de aceea el poate face ca investiţia în promovare să fie mai mult decât profitabilă, cunoscând toate modalităţile prin care îi poate fi de folos clientului său şi analizând soluţiile cele mai eficiente în favoarea acestuia. Mai simplu spus: “Mai mult decât o simplă realizare. O Consultanţă“. Astfel, apelând la un Consultant, să îi spunem personal, un director de companie câştigă timp, diminuează din tensiune, depune efort minim (nefiind necesară întâlnirea cu mai multe persoane, explicarea necesităţilor, argumentarea a ceea ce se doreşte şi asta fiecărei persoane în parte) şi îi cresc considerabil şansele de reuşită a investiţiei, fiind consiliat de un specialist. Pentru a înţelege mai bine nevoia de un Consultant, vă exemplific un caz care poate fi adevărat. O companie deschide o nouă locaţie de comercializare a produselor sau serviciilor sale, spre exemplu un salon de cosmetică. Din punct de vedere al promovării un director trebuie să se vadă cu:

1) consultantul de vânzări pentru bannere, colantare vitrine, casetă luminoasă;

2) consultantul de vânzări pentru cărţile de vizită şi fluturasi;

3) consultantul de vânzări pentru distribuţie fluturasi;

4) consultantul de vânzări pentru uniforme personalizate.

Şi toate aceste demersuri reprezintă un minim necesar de investiţie într-un astfel de caz. Iată că este necesar, numai pentru promovare, să se stabilească patru întâlniri, cu patru oameni diferiţi, cărora să li se explice ce si cum anume se doreşte şi asta în cazul în care s-a mai colaborat cu aceştia şi nu mai este necesară o selecţie de oferte. Poate anumite lucrări necesită o investiţie mai mare, în alta parte este mai ieftin, dar cea ce oferă un Consultant Personal sunt foarte mici şanse să fie găsit în altă parte. Practic el poate oferi tot cea ce este necesar pentru promovare şi chiar mai mult. Oare nu este mai simplu?

Am să mai adaug o exemplificare: Doriţi să executaţi o lucrare tipografică. Căutaţi pe internet şi veţi găsi foarte multe firme gata să vă ofere serviciile lor. Am cunoscut unul din colaboratorii actuali într-o astfel de situaţie. Administratorul companiei respective a trimis cereri de ofertă la patru companii de publicitate. Două dintre acestea nu au răspuns cererii, una a anunţat că trimite un reprezentant şi nu s-a prezentat nimeni şi ultima a trimis oferta urmare a cereri efectuate. Atunci cănd am fost contactat, datorită unei recomandări, am stabilit o întâlnire în cadrul căreia am aflat ce se dorea să se realizeze şi ce este important, în ce scop? Colaboratorul în cauză dorea o comandă de fluturasi. Un reprezentant de vânzări i-ar fi făcut preţul, ar fi luat comanda şi cam atât. Un Consultant Personal ştie ce anume trebuie să conţină acel fluturaş, ştie că pentru a avea reuşită o campanie, trebuie tipărit un tiraj de minim 10,000 de bucăţi de fluturasi, stie că este necesară o distribuţie rapidă pentru a se realiza un impact mare etc. În acest moment, acest colaborator este la a şaptea campanie de fluturasi şi sunt convins că va continua datorită unui simplu motiv: aceste campanii îi aduc mai mulţi clienţi şi implicit mai mulţi bani.

Închei cu un alt exemplu de această dată de servicii şi produse oferite unui singur colaborator pentru a evidenţia şi mai mult ajutorul ce poate fi oferit de către un Consultant Personal”: Fluturaşi, Distribuţie Fluturaşi, Colantare Vitrine, Colantare Auto, Casetă Luminoasă, Litere Volumetrice, Pliante, Uniforme Personalizate, Banner şi colaborarea continuă.

Totul despre promovare. Metode si modalitati de promovare produse si servicii.

Leave a Reply

Connect with Facebook

Realizare site Pagini web