Metode si modlitati de promovare.
Domenii de promovare

Despre mine

Consultanta Promovare si ImagineLucrez în publicitate din 1998, cea mai mare parte a perioadei am lucrat în cadrul departamentului de vânzări a două companii ce editează ghiduri şi reviste. Am învăţat că indiferent cât de mult cunoaştem şi ştim, niciodată nu putem spune că, cunoaştem şi ştim suficient. De aceea fac tot posibilul să studiez permanent şi să analizez situaţiile întâlnite, pentru a putea acumula cât mai multă informaţie şi a oferii colaboratorilor servicii cât mai profesioniste. Consider că practica este ceea ce ne învaţă, iar teoria ne întăreşte această învăţătură. În aceşti ani am acumulat experienţă practică, m-am dezvoltat pe plan profesional prin studiu individual şi participări la cursuri, conferinţe şi seminarii. Am avut persoane care m-au îndrumat şi ajutat în tot cea ce am întreprins. Am observat diferite metode de promovare, le-am studiat şi testat şi sunt convins că experienţa dobândită mă îndreptăţeşte să ofer aceste servicii de consultanţă. Colaborez cu o echipă de profesionişti ce îmi oferă suport, pentru a putea oferi companiilor ce le consiliez aproape tot ce au nevoie din punct de vedere al promovării.

În prezent colaborez cu 147 companii cărora le ofer servicii de consultanţă şi le asigur execuţia lucrărilor necesare, în vederea realizării şi promovării imaginii companiei, produselor şi serviciilor oferite de către acestea. Cea ce mă motivează este aprecierea celor cu care colaborez şi susţinerea acordată prin recomandările făcute.

Nu dau lecţii de promovare sau vânzări, există alte persoane profesioniste pentru asta, sunt doar păreri personale ce cred că pot ajuta. Ofer teorii profesioniste transpuse în practică simplistă.

Totul despre promovare. Metode si modalitati de promovare produse si servicii.

26 Comments
  1. Buna ziua domnule Ciocan Gabriel,
    Imi er scuze daca va dernajez. Am cautat pe internet ceva lectii, ceva idei despre promovarea societatilor ba chiar si in domeniul de mica publicitate referitor la persoanele fizice. Am gasit site-ul dvs si mi-au placut ideile ce le-ati oferit clientilor dvs. Imi permit si imi cer scuze daca deranjez, sa va retin atentia cu o problema a mea, asupra domeniului in care lucrez si daca aveti buna vointza sa imi dati si mie o idee.
    Sunt angajata la un ziar micutz dintr-un orasel micutz de 10 ani. In mod special, din multele functii pe care le-am indeplinit, functia ce ma streseaza cel mai mult in acest moment este agentul de mica publicitate. Ca tot a venit aceasta criza economica…si la acest ziar micutz a inceput sa se simta. Am tot avut promovari de a atrage oamenii in a publica anunturi de mica publicitate catre al nostru ziar, si totusi in acesti 10 ani am avut succes. Dar acum nu mai am idei..chiar nu mai stiu ce sa fac pentru ai atrage catre noi. Concurentza (bineinteles ca fara ea nu putem trai) are retele cu alte judete, dar la noi obiectivul principal este omul din judetul nostru mic. Poate imi puteti da un sfat de promovare la mica publicitate, o mica idee ceva…De 10 ani tot a functionat acest ziar si a fost chiar foarte citit avand in vedere tirajul comparativ cu concurentza. Dar nu doar prin tiraj si materiale redactionale se poate mentine un ziar… Bani trebuie investiti dar si prin publicitate se mentine un ziar, fie ea de mica sau de mare publicitate. Specific faptul ca promovarile cu tricouri, pixuri, brichete, abonamente s-au tot facut si au fost cu succes. Dar ne trebuie o idee noua si as vrea sa pot oferi o idee noua pentru a ma mentine in aceeasi functie. Va multumesc.

    • Bună ziua doamna Munteanu,
      Este dificil pentru mine să vă sugerez ceva pentru că nu cunosc foarte multe elemente.
      Publicitatea în general este în cădere liberă iar dacă nu aveţi o poziţie bună pe piaţă este foarte greu să vă menţineţi în condiţiile actuale. Din câte cunosc în ultima vreme vânzările din domeniul dumneavoastră au scăzut cu peste 50% deci dacă nu aţi ajuns la acest procent este bine.

  2. Va multumesc si eu foarte mult, o sa incerc varianta asta. Voi desfasura si o activitate de promovare “din usa in usa”, cu niste fluturaşi, în care voi prezenta si riscurile preturilor reduse. Sa vedem ce iese… Vă doresc multă sănătate şi belsug.

  3. D-le Ciocan, vazand modul ok. în care a-ti raspuns pana in prezent celor care v-au solicitat sprijinul, vă rog sa imi permiteti sa va retin atenţia si eu cu o problema. Nu am foarte mari notiuni de promovare a unei afaceri insa, in “vremi” de criza, se pare ca va trebui sa uzez de un astfel de artificiu de promovare. Am o mica afacere legată de montajul parchetului masiv pe care, în orasul in care locuiesc, am inceput-o de un an si jumatate. Am inteles sa ma fac cunoscut prin o calitate foarte bună a lucrărilor, seriozitate şi un pret bun. Treaba a mers insa, de o perioada de timp nu mai am comenzi. Am crezut ca este din cauza crizei insa am aflat ca au mai aparut si altii care fac aceeasi treabă ca mine. Am urmarit lucrări făcute de ei şi am observat ca sunt mult mai slabe calitativ dar… prind la oameni. Nu mai pot scade din pret, ar însemna sa lucrez cam pe gratis. Cineva mi-a spus sa incerc sa pormovez activitatea pe care o desfaşor dar nu prea stiu cum sa fac.
    Concurenta foloseşte aceleasi utilaje ca si mine, in schimb monteaza parchet de slaba calitate (deci redus ca pret), importat din China si care, in doi ani e bun de schimbat insă clientii nu stiu asta. Din pacate se intampla ca de multe alte ori cand dam banii pe prostii…
    Ce sfat îmi puteti da pentru a iesi din aceasta situatie?
    Cu respect, Dan Tescaru

    • Bună ziua domnule Dan Tescaru,
      Mulţi administratori consideră că nu este necesar să îşi promoveze afacerea deoarece sunt mulţumiţi de ea şi de vânzările pe care le au. De cele mai multe ori însă, există şi momente în care rămân descoperiţi. Atunci ei încep să se gândească la promovare. Pentru dumneavoastră cred că lucrurile se pot rezolva uşor şi cu o investiţie minimă. În primul rând aveţi nevoie să vă diferenţiaţi de ceilalţi. Puteţi face acest lucru emiţând un certificat de garanţie (scris la calculator şi ştampilat) pentru o perioadă de 5 ani (sau cu mult peste perioada concurenţei) acest lucru scoate în evidenţă diferenţa de calitate. Vă recomand printuri format A4 în care să specificaţi pe lângă activitate şi numărul de telefon, garanţia (ex: “prima firmă ce acordă 5 ani garanţie”). Aceste afişe le lipiţi într-o noapte pe toţi stâlpii din oraş. Poate această soluţie are anumite dezavantaje, să spunem “legale”, dar să nu uităm că trebuie să riscăm dacă dorim să câştigăm. Vă urez mult succes.

  4. Buna ziua.
    Am nevoie de o sugestie din partea dumneavoastra.
    Care credeti ca sunt caile cele mai benefice pentru a promova un bar sportiv si o cafenea.
    Va multumesc anticipat.

    • Buna ziua,
      În cazul afacerilor de genul celor propuse în discuţie de dumneavoastră, imaginea este esenţială. Barul sportiv, dacă este în Bucureşti are nevoie de un specific clar: echipa de fotbal a Romaniei (Naţionala). “Şocant” este cuvântul cheie pentru promovare. Ieşiţi în stradă şi strigaţi “hai Romania”, invitaţi bărbaţii să bea o bere. Uneori este greu să rosteşti în câteva vorbe totul. De cele mai multe ori este bine să vezi pentru a şti despre ce vorbeşti. Iar cel mai important, când nu ai informaţii vorbeşti mai puţin sau taci. Nu uitaţi, “şocant” şi “imagine”!
      Pentru mai multe detalii vă rog reveniţi cu amănunte.

  5. In primul rand vreau sa va felicit pentru acest blog personal care reflecta realitatea in materie de promovare si etapele ei.
    Am un site http://www.micutultau.ro care se vrea un site despre copii si pentru parinti. O sugestie de promovare pentru acest site ?
    Siteul prezinta informatii si intamplari reale despre cresterea si educarea copiilor si are ca obiectiv pozitionare in google.ro in primele 10 rezultate cu cel putin 100 de cuvinte cheie. Momentan este doar cu 10 cuvinte cheie in prima pagina in google, de la 50 de zile de la lansare.
    Multumesc anticipat.

    • Bună ziua domnule Lucian,
      Vă mulţumesc pentru mesajul dumneavoastră. Am vizitat pagina http://www.micutultau.ro pe care o consider foarte utilă pentru actuali şi viitori părinţi. Pentru mai multe informaţii privind promovarea vă invit în secţiunea “Întrebări şi Răspunsuri”, unde am răspuns la întrebarea dumneavoastră.
      Mult succes în continuare şi mulţi vizitatori.

  6. Buna ziua,

    Ce metode recomandati pentru promovarea de suplimente naturale din plante (‘medicamente’ din plante, desi nu este corect termenul de medicament). Suplimentele provin din import, insa nu stiu daca sa promovez firma mea sau pe cea a producatorului.

    Va multumesc!

    • Bună ziua,
      Vă mulţumesc pentru mesajul dumneavoastră. Pentru început vă recomand să promovaţi produsele şi mai puţin o firmă anume. Este totuşi indicat să specificaţi producătorul (exemplu: Zonestar – Suedia), încă mai considerăm produsele din import mai calitative decât cele autohtone, de cele mai multe ori, din păcate, chiar aşa şi este. Ca variantă de promovare puteţi începe cu anunţuri în ziare ce au o distribuţie la nivel naţional. Este foarte important ce face suplimentul respectiv, cu ce mă ajută, această caracteristică trebuie evidenţiată. Încercaţi să introduceţi anunţuri ce se succed.
      Spre exemplu puteţi scrie:
      “Spirulină” Zonestar – Suedia, recomandată în perioade de efort fizic şi/sau intelectual, hepatite cronice, ciroză hepatică, gastrite, ulcer gastric şi duodenal; diabet zaharat tip II etc.
      Efectul este mult diminuat deoarece ceea ce este mai important, după părerea mea este mai puţin evidenţiat. După cum ştim oamenii în primul rând vizualizează o fotografie, apoi citesc titlul şi în ultimul rând conţinutul.
      Iată cum aş scrie acest text:
      Pentru rezistenţă la efort fizic şi/sau intelectual. Specialiştii vă recomandă: “Spirulină” Zonestar – Suedia.
      Atunci când spaţiul este restrâns trebuie aleasă o caracteristică importantă şi evidenţiată.

  7. Buna seara!

    Ma numesc Andreea si sunt studenta in ultimul an la Marketing in Cluj si mi-as dori foarte mult sa lucrez in acest domeniu. De unde sa incep avand in vedere ca nu am experienta in domeniu? Tin sa mentionez ca lucrarea mea de licenta (pe care am inceput-o de cava timp) este pe tema “Promovare turistica”.

    Va multumesc!

    • Buna ziua Andreea,
      Îţi mulţumesc pentru mesajul tău. Mă bucur că vrei să îmbrăţişezi o carieră în publicitate. Pentru început îţi pot sugera să nu te mai gândeşti la viitor, ocupă-te de prezent şi viitorul imediat, până termini cu licenţa. După cum ştii sunt multe domenii în publicitate deci trebuie să îţi alegi un drum. Există parte de vânzări-consultanţă, creaţie şi producţie. Orice ai alege, sfatul meu este să începi de jos. Este greu să acorzi consultanţă atât timp cât nu cunoşti piaţa. Pentru a putea cunoaşte piaţa trebuie să vinzi. Un vanzător intră în contact cu multe persoane de decizie şi astfel obţine foarte multe informaţii din diverse domenii. Marketing-ul are un alt înţeles în multe companii deci atenţie dacă vrei să lucrezi în cadrul unui astfel de departament. Un factor important este studiul individual atât timp cât tu vrei ceva trebuie să faci ceva pentru asta, fără să fii împinsă de la spate. Ai în secţiunea Bibliografie câteva titluri care te pot ajuta. Momentan îţi pot spune că trebuie:
      Pasul I: stabileşti calea
      Pasul II: începe de jos şi în paralel nu uita de dezvoltare profesională individuală
      Pasul III: ieşi din anonimat
      Mult succes şi te aştept cu noutăţi.
      P.S. Odată ce începi să faci propuneri de promovare vei găsi soluţii pentru majoritatea domeniilor de activitate (turism, construcţii, mâncare etc).

  8. Eu personal tin sa va multumesc pe blogul personal pentru profesionalismul si promptitudinea de care a-ti dat dovada atat in prezent si sper ca si pe viitor.

    Cu stima,
    Ciprian Conduraru
    Director General
    CONDURARU GRUP SRL

  9. Buna ziua,
    Mi s-a parut interesant sa ma intalnesc cu dvs prin intermediul acestui site.
    Afacerea mea este in domeniul cartilor in limba engleza, import si distributie.
    Cateva actiuni de promovare: lansarea unui website, realizarea si imprastiere flyere, achizitionare/sau inchiriere baze de date emailuri pentru promovarea pe net.
    Care ar fi punctul dvs de vedere fata de acest plan, cum ati vedea un plan eficient de promovare si cum am putea colabora.

    Laurentiu Marin
    OWNER
    LAMSERV
    119 Turda Str, ap,114, s1, 11322,
    Bucharest, Romania
    (+40) 21 225 0616
    (+40) 72 612 4057
    office@lamserv.ro

    • Bună ziua Domnule Marin,
      Vă mulţumesc pentru mesajul dumneavoastră. Aştept cu interes activarea paginii dumneavoastra de internet, pentru a avea mai multe informaţii despre afacerea dumneavoastră şi pentru a vă putea ajuta cu câteva propuneri de promovare.
      Pe curând.

  10. Autor: Florin Dediu
    Buna ziua,
    Cautand pe internet “modalitati de promovare”, am ajuns la site-ul dvs si desi are cateva articole, mi se par interesante.
    In cateva zile, o sa-mi deschid intr-un oras din Ardeal, de aprox 70.000 de locuitori, un punct de lucru unde voi activa ca broker de asigurari.
    Nu am gasit modalitati de promovare pentru acest domeniu care sa mi se para si aducatoare de succes.
    Activitatea de brokeraj in asigurari o practic de peste 1 an, dar fara sa am o locatie. Mi-am facut reclama prin intermediul fluturasilor, unde am scris preturile cele mai mici pentru fiecare categorie de automobile, dupa o comparatie a preturilor a tuturor firmelor de asigurari din Romania. Asta a fost deviza, “Colaboram cu toti asiguratorii, le comparam preturile si va oferim cel mai mic pret de pe piata”. Ideea a prins.
    Intre timp, am incercat sa-mi fac o echipa si am gasit printre altii si o fata care activa ca broker la o societate de servicii financiare ( tranzactii pe bursa) care a fost interesata de la inceput, a intrebat zi de zi de multe ori cand avea o nedumerire, a primit instructiuni ori de cate ori a avut nevoie, i-am spus toate ideile mele de promovare si la un moment dat, peste 4-5 luni, imi zice ca o sa faca pe cont propriu.
    Am zis oK, dar ideea e ca ea acum isi face reclama exact dupa modelul meu, aplica toate ideile mele, modul de intocmire al fluturasilor si se bucura si de o pozitie avantajoasa in oras.
    Ce idei imi puteti da pentru a putea contracara acest fapt ?

    • Bună ziua Domnule Dediu,
      Vă mulţumesc pentru mesajul dumneavoastră.
      În primul rând, îmi permit câteva sfaturi, pe care sper să le găsiţi utile: – uitaţi de ea. Concurenţă există şi va apărea neîncetat; – oamenii nu cumpără aproape niciodată un preţ, ei au nevoie de produs (la cel mai bun preţ, este suficient); – dacă ideile avute au dat rezultate, sunt ferm convins că veţi avea şi altele, important este să fim socanţi, deosebiţi.
      Poate răspunzând la câteva întrebări veţi găsi şi răspunsul la “problema” enunţată. Ce ofer? Ce pot oferi în plus faţă de ceilalţi? De ce ar încheia cineva o asigurare cu mine? Ce îmi lipseşte?
      De pildă puteţi concepe un anunţ cu titlu:
      Scăpaţi de stresul Asigurării.
      Scăpaţi de Amenzi.
      (scris mai mic) – Noi vă sunăm cu 2 săptămâni înainte de expirarea asigurării şi venim să o reînoim.

      Sunt de părere că o campanie de fluturaşi A6 faţă/verso într-un tiraj de 10,000 de bucăţi, distribuiţi în două zile la ştergătoarele vehiculelor este suficientă pentru a vă pune pe picioare un pic. Începeţi în formă de melc plecând de la locaţia de sediu. Încercaţi şi ofertă de genul: o sticlă de lichid de parbriz GRATUIT la încheierea unei asigurări sau orice alt produs tentant ce nu necesită o investiţie prea mare. Achiziţionaţi produsul de la hipermarket dar nu în cantităţi mari. Stimulaţi mai mult asigurarea pe 6 luni, vă ţine în contact cu clienţii şi ei nu vă uită. Răbdare, este cuvântul de bază. Încercaţi să mergeţi la companiile cu mulţi angajaţi (nu multe maşini). Este mai rentabil să vinde-ţi angajaţilor decăt acţionarilor. V-ar plăcea să auziţi oamenii strigând prin fabrică, “a venit baiatul de la asigurări, tu ai facut asigurarea?”. Mergeţi acolo imediat după salariu. Ei vă vor recomanda şi la vecini. Sunt foarte multe aspecte şi multe de spus. pe parcurs dacă mai aveţi întrebări mai discutăm punctual. Mult succes.

      Al doilea sfat: când doriţi să vă luaţi un ajutor încercaţi un colaborator nu un angajat. Ca şi idee puteţi folosi un sistem de tipul celui folosit de “Oriflame”.
      Şi dacă aţi trecut pe la secţiunea “…din lume” nu uitaţi că doriţi să vinde-ţi elefantul.

Page 1 of 212»

Leave a Reply

Connect with Facebook