Buna ziua,

As avea cateva intrebari legate de acest tip de promovare a unei afaceri – reclama pe bonurile caselor de marcat si POS-urilor. Daca stiti cumva cam ce spun statisticile – impactul asupra clientilor, cam ce procent dintre cumparatori citesc aceste reclame, etc. A doua intrebare ar fi: carui tip de companii li s-ar putea adresa aceasta metoda de promovare? Va multumesc anticipat pentru raspuns si va doresc mult succes.

Cu stima, Ruxandra Stanculescu

Aliona Rusu spune:
Buna ziua D-le Ciocan,
Va felicit si imi exprim admiratia fata de activitatea pe care o desfasurati. As avea nevoie de sfaturile dvs sau cateva idei de promovare serviciilor de fotografiere. Tin sa mentionez ca prestez acest tip de servicii pentru evenimente ca nunti, botezuri etc. De curind am inceput sa desfasor aceasta activitate pe cont propriu si nu stiu care ar fi cele mai eficiente metode de promovare, asta in conditiile in care nici bugetul initial nu e prea mare.
Va multumesc,
Aliona Rusu

A vinde într-o piaţă, fără a te informa despre ea, este ca şi când ai încerca să topeşti Antartica cu răsuflări calde. Iată şi o povestioară:

Un vânzător se întoarce dezamăgit din Israel unde încercase să vândă o băutură răcoritoare. Un prieten îl întreabă: „De ce nu ai avut succes la israelieni”.

Vânzătorul răspunde: „La început eram sigur că totul va merge bine. Dar am avut o problemă. Nu cunoşteam limba ebraica. Astfel, m-am gândit să folosesc un mesaj din imagini şi am compus afişe, pliante si reclame pe panouri, tot ce am crezut necesar pentru o promovare agresivă si în forţă. Mesajul era după cum urmează:

Ultima fotografie reprezenta un om fericit.
Prima fotografie reprezenta un om insetat, cazut in desert.
A doua fotografie reprezenta un om potolindu-si setea cu o racoritoare.

Foarte frumos şi explicit şi totuşi nu înteleg de ce nu ai reuşit?

Nu am ştiut că evreii citesc de la dreapta la stanga.

Am observat printre cuvintele şi frazele după care este găsit acest blog, întrebarea de mai sus. M-am gândit să răspund la ea: Pentru că sunt româneşti. Pentru început am să vă spun două povestioare.

O companie românească, alcătuită din oameni deosebiţi din toate punctele de vedere, a lansat pe piaţă un produs ce avea în denumirea sa cuvântul „România”. După o perioadă, în care vânzările erau multumitoare, au schimbat denumirea într-una cu un aer occidental. Efectul creat de această schimbara a fost extraordinar.

Am întâlnit colaboratori ce mi-au dezvăluit nemultumirea lor legată de campaniile de fluturasi. Este dificil să susţină în mod constant aceste campanii deoarece nu îşi justifică investiţia, iar dacă opresc investiţia pierd rezultatele. Toţi ne dorim să investim în atragerea de clienţi noi, dar tot la fel de important este să îi păstram pe cei nou veniţi şi să îi convingem să cumpere cât mai mult de la noi. O să vă prezint o soluţie pentru fidelizarea clienţilor ce se poate aplica cu succes firmelor ce livrează pizza la domiciliu, catering şi altor domenii.

Read More

Astăzi, mai mult ca până acum, tot mai multe companii acordă o atenţie sporită promovării serviciilor, produselor şi imaginii pe piaţă. Regretabil este faptul că cea mai mare pondere o au acele companii a căror activitate este în scădere iar bugetul este mult diminuat. Oricum este mai bine să micşorezi un buget, decât să consideri promovarea o cheltuială şi să îl anulezi pentru că în trecut resursele nu au fost direcţionate într-un mod eficient. În această agitaţie se iau şi decizii nu tocmai potrivite. În cele ce urmează am să vă furnizez câteva metode de promovare în funcţie de activitatea pe care o desfăşoară trei dintre companiile cu care colaborez.

Promovare in fortaCred că este mai simplu să realizezi campanii de promovare atunci când ai la dispoziție bugete de zeci de mii de euro. Voi lua exemplu o societate nouă pe piaţă, care livrează pizza la domiciliu. Acţionarul companiei solicită ca numele firmei pe care o conduce să fie cunoscut de cât mai mulţi oameni. Pentru mine acest lucru înseamnă o campanie de promovare în forţă şi o văd astfel: Read More

Sunt întrebat tot mai des “Care este rata de succes a fluturasilor?”. Este foarte dificil să răspunzi unei astfel de întrebări; sunt foarte multe elemente ce trebuie luate în calcul şi peste toate mai intervin două ingrediente: profesionalismul şi şansa.

De ce este nevoie de un Consultant care să se ocupe de companie pentru tot ceea ce priveşte promovarea?

Toţi avem nevoie de promovare dacă dorim să ne dezvoltăm şi nu vrem să fim mereu în umbră. Este bine să ştim câte puţin din toate profesiile, tocmai pentru a fi cât mai bine informaţi şi mai ales dacă este vorba despre lucruri care ne pot ajuta în activităţile noastre curente, dar este perfect să profesăm cât mai puţine. Trebuie să fim profesionişti, dar asta nu înseamnă mai multe domenii de activitate, din contră chiar. Este păcat să pierdem timp preţios încercând să învăţăm lucruri ce nu ne folosesc în fiecare zi. O oră în plus acordată familiei sau interesului personal este, de cele mai multe ori, mult mai importantă decât cel mai mic preţ din piaţă.

Colantare auto modalitate de promovare

Promovare prin colantarea parcului auto.

Modalitatea de promovare ce deţine cele mai multe avantaje şi beneficii este colantarea parcului auto. Această modalitate necesită o investiţie mică, este uşor de realizat, permite vizualizarea mesajului de către un număr mare de potenţiali clienţi, iar investiţia este făcută pentru o perioadă lungă de timp. Cu toate acestea sunt mulţi cei care nu se folosesc de ea. Este păcat să investeşti într-un automobil şi să nu profiţi pe deplin de avantajele ce ţi le oferă. Gândiţi-vă că nu numai utilizarea lui în cadrul activităţii îi amortizează costurile, ci şi veniturile obţinute de la clienţii ce văd maşina inscriptionată şi vă contactează. Încă nu am întâlnit un colaborator nemulţumit că a colantat maşina, dinpotrivă toţi au primit cereri de ofertă.

Read More

sursa: http://www.biec.in/

Târgurile şi expoziţiile oferă o oportunitate pentru firme de a se face cunoscute. Aceste evenimente sunt ideale pentru a promova imaginea companiei şi de ce nu, pentru a găsi noi clienţi. Sunt locaţiile unde majoritatea persoanelor prezente sunt interesate de domeniul respectiv. Astfel, dacă există un târg de mobilă, de exemplu „BIFE”, acest târg va fi vizitat în principal de persoane interesate să achiziţioneze mobilă. Dacă expoziţia este de materiale de construcţii, cum ar fi „ExpoAmbient”, vizitatorii vor fi în principal cei ce construiesc sau vor să construiască/amenajeze o locuinţă. Altfel spus: în general pesoanele ce vizitează un târg sau o expoziţie sunt direct interesate de domeniul pentru care se organizează acel eveniment, adică de potenţiali clienţi pentru dumneavoastră. Din păcate puţine firme îşi permit să investească un buget de aproximativ câteva mii de euro pentru a închiria un spaţiu pe perioada târgului. O variantă mai puţin costisitoare ar fi aceea de a găsi o altă companie cu care să participaţi la un astfel de eveniment, investiţia fiind la jumătate. Altă variantă ar fi să găsiţi un colaborator sau o companie cunoscută care să vă primească în standul său. Eu vă propun să participaţi la orice astfel de eveniment important pentru compania dumneavoastră investind doar 2.000 lei. Read More

Promovare prin flyereMăreşte vânzările, creşte-ţi veniturile, promovare prin intermediul fluturaşului.

Într-o piaţă fluctuantă unde concurenţa – deşi insuficientă – se face simţită, tot mai multe companii vor să iasă din anonimat şi simt nevoia unei promovări. Regretabil este faptul că, de cele mai multe ori, acest lucru se întâmplă atunci când scad vânzările şi o investiţie în această situaţie este destul de dificilă şi anevoioasă. Chiar şi aşa, există soluţii pentru a realiza o campanie de promovare, iar dacă apelaţi la un profesionist pentru a vă acorda consultanţă şansele cresc. Read More

… au dispărut sau sunt foarte, foarte puţini. Există un titlu de profesie denumit în mai multe variante: vânzător, reprezentant vânzări, consultant vânzări, consilier vânzări etc.
Azi sunt anunţuri în ziare şi pe internet pline de oferte de muncă ale companiilor ce caută oameni pentru departamentul de vânzări. Personal am cunoscut mulţi din cei ce lucrează în cadrul unui astfel de departament, pentru marea majoritate este doar un loc de muncă şi nimic mai mult. Deşi sunt mulţi cei ce arată un interes foarte mare pentru această profesie, foarte puţini pun suflet în ceea ce fac.

Întrebare: de ce un vânzător, ce se consideră chiar bun, uneori profesionist îşi negociază salariul fix şi comisionul NU? Suntem vânzători şi trebuie să fim conştienţi, să ştim: un vânzător îşi are veniturile din comision în funcţie de încasările lunare.

Am realizat acestă pagină de internet pentru a veni în sprijinul celor ce îşi deschid o afacere proprie sau celor ce au deja o afacere, dar nu au un plan de relaţii publice, de marketing, de publicitate, de promovare. Cum în România sunt multe companii ce nu apelează la o agenţie de publicitate îmi voi permite ca pe această pagină să editez câteva sugestii şi idei personale cu privire la modalităţi de creare a unei imagini de companie şi de promovare atât a imaginii propriu-zise cât şi a produselor şi serviciilor pe care o companie le oferă. În marea lor majoritate lucrurile ce vor fi scrise sunt inspirate din experienţa proprie, din experienţa împărtăşită de către persoanele cu care am plăcerea să mă întâlnesc în fiecare zi, din cărţile citite a căror bibliografie o veţi găsi afişată, pentru cei interesaţi.